نمایندگان با یک فوریت طرحی درباره ساماندهی تذکرات موافقت کردند

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۰:۲۳:۵۵
کد خبر: ۸۶۱۸۹۶
نمایندگان با یک فوریت طرحی درباره ساماندهی تذکرات موافقت کردند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرحی درباره ساماندهی تذکرات نمایندگان موافقت کردند.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید حسین نقوی حسینی در جلسه علنی امروز-دوشنبه-مجلس شورای اسلامی پیشنهاد بررسی یک فوریت طرح اصلاح ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی مجلس در مورد ساماندهی تذکرات را مطرح کرد و گفت: همه می‌دانیم مجلس شورای اسلامی قوه ناظره بر دستگاه اجرایی است و برای اعمال نظارت خود ابزاری را در اختیار دارد، تذکر به دستگاه های اجرایی، سوال از وزیران و مدیران اجرایی، تحقیق و تفحص ابزارهای نظارتی نمایندگان بر دستگاه های اجرایی است.

وی افزود: مجلس دو وظیفه قانون گذاری و نظارت را بر عهده دارد که یکی از این ابزارهای نظارتی تذکر است، تذکرات نمایندگان باید به یک سرانجام و نتیجه ای برسد هدف از ارائه تذکر اعم از شفاهی و کتبی این است که نتیجه دهد، تذکر فقط طرح موضوع نیست.

وی ادامه داد: حتماً نمایندگان در حوزه انتخابیه، استان و مسائل ملی، مسائلی را از بعد نظارتی می بینند و تشخیص می دهند که به دستگاه های اجرایی تذکر دهند که این باید به سرانجام ختم شود، جلسه ای درباره آن گذاشته و تذکر بررسی شود و پس از آن نتیجه به نمایندگان ارائه شود تا آنان پاسخگوی موکلان خود باشند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۳۶ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از ۲۰۰ نماینده حاضر با یک فوریت طرح اصلاح ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی مجلس در مورد ساماندهی تذکرات موافقت کردند.

نظر شما