در مجلس شورای اسلامی؛

لایحه موافقت‌نامه حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و مجارستان تصویب شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۱:۰۸:۲۶
کد خبر: ۸۶۱۹۳۴
لایحه موافقت‌نامه حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و مجارستان تصویب شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مجارستان موافقت کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز-دوشنبه-مجلس شورای اسلامی با ۱۴۶ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۳رأی ممتنع از ۱۹۴ نماینده حاضر با این لایحه موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است: موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مجارستان مشتمل یک مقدمه و ۱۶ ماده تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

در تبصره این ماده آمده است: رعایت اصول ۷۷ و ۱۳۹ قانون اساسی در اجرای مواد ۱۴، ۱۵ و ۱۶ موافقت نامه توسط دولت جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

حمیدرضا فولادگر در موافقت با این لایحه گفت: در برابر آنچه که دولت آمریکا در خصوص ایران در پیش گرفته باید با ابزارهای مختلف مقابله کرد ما باید با سیاست‌های سلطه گرانه آمریکا مقابله کنیم یکی از این ابزارها تقویت ارتباط با کشورهای دنیا است چنانکه رهبری بارها تاکید کردند که مبنای ما با کشورهای دنیا تعامل است.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مخالفت با این لایحه گفت: در حال حاضر در شرایط تحریم هستیم چه کسی به ایرانیان اجازه می‌دهد که در آنجا سرمایه گذاری کنند، این موافقت نامه‌ها چه نفعی برای ایران دارد به جز اینکه به خروج ارز می‌انجامد.

 

نظر شما