نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

ایران در محاکم بین‌المللی درباره تجاوز پهپاد آمریکایی طرح دعوی کند/ کمیسیون حقوقی صلاح ببیند از زندان‌ها بازدید می‌کند

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۵:۰۸:۰۴
کد خبر: ۸۶۲۱۹۸
ایران در محاکم بین‌المللی درباره تجاوز پهپاد آمریکایی طرح دعوی کند/ کمیسیون حقوقی صلاح ببیند از زندان‌ها بازدید می‌کند
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در خصوص "اقدام حقوقی ایران در تجاوز پهباد آمریکایی" گفت: ایران در محاکم بین‌المللی درباره تجاوز پهباد آمریکایی طرح دعوی کند.

«یحیی کمالی‌پور»، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص "اقدام حقوقی ایران در تجاوز پهباد آمریکایی" گفت: حاکمیت سرزمینی کشورها برای آنها قابل احترام است. هیچ کشوری حق ندارد وارد حدود کشور دیگری شود، خصوصا با تجهیزات و دستگاه‌هایی که جنبه جاسوسی و مجرمانه دارند.

او ادامه داد: ایران ضمن برخورد مناسبی که با این موضوع انجام داد، می‌تواند در محاکم بین‌المللی طرح دعوی کرده و تجاوز پهباد آمریکایی به خاک کشورمان را پیگیری کند. این راه برای ایران باز است تا از طریق نهادهای بین‌المللی این موضوع را پیگیری کند.

کمالی‌پور مطرح کرد: ایران از طریق دیپلماسی به سفارت حافظ منافع آمریکا هشدارهای لازم را داده و به سازمان ملل هم اعلام شده است. نهایتا دستگاه دیپلماسی ما در کنار اقداماتی که نیروهای نظامی ما در جهت حدود کشورها انجام می‌دهند، باید امور دیپلماسی مبتنی بر نقض حاکمیت کشورمان توسط آمریکا را پیگیری کنند.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در دوره جدید آقای رئیسی بازدیدی از زندان ها داشته‌اید؟ گفت: نخیر بازدیدی نداشته‌ایم. اگر کمیسیون قضایی مواردی را احساس کند، بازدید انجام می‌شود. کمیسیون قضایی اگر مواردی را مشاهده کند که نیاز باشد می‌تواند اعلام و از زندان‌ها بازدید کند. اینکه خارج از کمیسیون درخواستی در خصوص بازدید زندان فشافویه شده و موافقت هم شده باشد، خبر نداریم. از ناحیه کمیسیون حقوقی اتفاق خاصی نیفتاده است هر زمان کمیسیون بخواهد از زندانی بازدید کند، بلافاصله به مسئولین قضایی اعلام شده و انجام می‌شود.

نظر شما
پرونده ویژه