مقام آمریکایی خواستار محدود شدن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۹:۱۳:۳۴
کد خبر: ۸۶۲۲۱۹
مقام آمریکایی خواستار محدود شدن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران شد
" برایان هوک " رئیس گروه ویژه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت که تهران برای دستیابی به توافق با واشنگتن باید برنامه های هسته‌ای و موشکی و همچنین حمایت خود را از گروه‌های نیابتی‌اش در منطقه خاورمیانه محدود کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ این مقام دولت آمریکا که در عمان بسر می‌برد، به خبرنگاران گفت که درصورت دست کشیدن ایران از برنامه‌های هسته‌ای و موشکی؛ ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آماده مذاکره با ایران درباره توافقی است که شامل لغو تحریم‌های واشنگتن علیه تهران نیز خواهد بود.

هوک که پیش از عزیمت به پاریس سخن می‌گفت، با خودداری از بیان جزئیات بیشتر در باره تحریم‌های تازه واشنگتن علیه ایران که قرار است امروز (دوشنبه) اعلان شود، مدعی شد در صورتی که ایران به پای میز مذاکره نیاید، اقتصادش دچار فروپاشی خواهد شد.

هوک روز گذشته (یکشنبه) به شبکه "سی. ان. بی. سی" (cnbc) نیز گفته بود: سیاست خارجی آمریکا، اعمال فشار حداکثری به ایران برای بازگرداندن این کشور به میز مذاکره است.

اظهارات تکراری این مقام آمریکایی مبنی بر دست کشیدن ایران از برنامه هسته ای و موشکی درحالی مطرح می شود که ایران در چارچوب توافقنامه برجام به همه تعهدات هسته ای خود جامه عمل پوشاند اما خروج یکجانبه ترامپ از این توافق هسته ای نشان داد که مقامات ایالات متحده به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز