سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان:

شکایت زنگنه از یک نماینده به دادگاه ارجاع شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۰:۱۶:۵۴
کد خبر: ۸۶۲۴۰۷
شکایت زنگنه از یک نماینده به دادگاه ارجاع شد
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: شکایت زنگنه از یک نماینده درباره جکت اوراق شده و دستگاه کارت خوان به دادگاه ارجاع شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدجواد جمالی نوبندگانی»، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دنبال شکایت‌هایی که از طرف آقای زنگنه وزیر نفت از یکی از نمایندگان مجلس صورت گرفته بود امروز جلسه با حضور همه اعضا تشکیل شد و آقای زنگنه هم در جلسه حضور یافت.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: زنگنه در جلسه امروز اطلاعاتی در مورد بحث جکت که گفته شده بود به شکل اوراق تبدیل شده و به منابع مملکت آسیب وارد شده توضیحاتی داد، همچنین درباره دستگاه کارت خوان که در وزارت نفت بوده هم مشروحا توضیحات لازم را ارائه داد. بحث مشکلات مالی در حوزه پتروشیمی‌ها هم به بحث گذاشته شد.

نماینده مردم فسا افزود: باتوجه به اینکه نماینده مورد نظر هفته گذشته در جلسه حاضر شده بود و توضیحات خود را ارائه کرده بود و ما مستندات آن نماینده را دیده بودیم امروز هم زنگنه آمد و توضیحاتی ارائه دادند و هیأت نظارت با توجه به مباحث مطرح شده موضوعات مربوط به جکت اوراق شده و دستگاه کارت خوان را جزو وظایف نمایندگی تشخیص نداد و این موضوع را به دادگاهی که این شکایت از آنجا آمده بود محول کرد و این نماینده توضیحات خود را آنجا ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در حوزه پتروشیمی گفت: توضیحاتی که آن نماینده مجلس در این خصوص ارائه داده بود را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص ندادیم.

جمالی نوبندگانی با اشاره پرونده‌های مطروحه علیه محمود صادقی نماینده تهران گفت: آقای صادقی توییتی زده بودند و صحبت‌هایی کرده بودند مبنی بر اینکه بعضی از افراد که خودشان را مرتبط با تصمیم گیرندگان شورای نگهبان می‌دانستند اقدام به کارهایی کرده بودند که خلاف شئونات بوده و ما از شهودی که آقای صادقی معرفی کرده بودند دعوت کردیم که توضیحات خود را ارائه دادند.

وی افزود: امروز سرپرست معاون حقوقی و قوانین شورای نگهبان به هیأت نظارت آمدند و توضیحاتی را ارائه دادند و اعلام کردند که مثل خیلی از ادارات و وزارت خانه‌ها که ممکن است افراد با جعل عناوین خیلی کارها را انجام بدهند، داشته ایم مواردی که فردی خود را مرتبط با شورای نگهبان اعلام کرده و ما حداقل ده نفر از آنان را به دادگاه داده ایم و قطعاً برخورد می‌کنیم.

سخنگوی هیأت عالی نظارت بر رفتار نمایندگان یادآور شد: آنها معتقد بودند که این نماینده باید افراد را به ما یا به کمیسیون اصل نود و هر محکمه صالح معرفی می‌کردند، اما در نهایت هیأت نظارت با هماهنگی معاونت حقوقی به این نتیجه رسید که ما از این شهود بخواهیم که با هماهنگی هیأت نظارت به شورای نگهبان بروند و مستندات خود را آنجا ارائه دهند؛ اگر قابل قبول بود که خود شورای نگهبان تصمیم خواهد گرفت و اگر قابل قبول نبود هیأت نظارت نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در مورد شکایتی هم که توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان علیه آقای محمود صادقی اعلام و وصول شده بود، این ستاد اعلام کرده بودند که به دنبال اتفاقی که در شبکه پنج صدا و سیما رخ داده بود و عزیزان اهل سنت مورد اهانت قرار گرفته بودند آقای صادقی توییت و اینستاگرامی زده بودند و کامنت هایی که به دنبال آن زده شده بود اینها را را خلاف اقداماتی در جهت وحدت جامعه و امنیت ملی می‌دانستند شکایت کرده بودند که قرار شد ما در این رابطه هم از محمود صادقی دعوت کنیم که در جلسه بعد حضور یابند و ارائه دفاعیات داشته باشند.

جمالی نوبندگانی تصریح کرد: شکایتی هم از وزارت نفت علیه ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس مطرح بود که در رابطه با اظهاراتی که در رابطه با وزارت نفت شده بود، ایشان را هم دعوت خواهیم کرد که به جلسه هیأت نظارت تشریف بیاورند و مستندات و دفاعیات خود را داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز