رئیس قوه قضاییه:

پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه باید کاهش یابد

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۰:۵۹:۲۳
کد خبر: ۸۶۲۴۴۷
پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه باید کاهش یابد
رئیس قوه قضاییه گفت: همه دستگاه‌ها باید برای کاهش ورود پرونده ها تلاش کنند که در حوزه قانونگذاری با همکاری مجلس کارهایی شروع شده است و در حوزه دولت نیز نسبت به تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها گام هایی آغاز شده که باید تکمیل شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حجت الاسلام رئیسی»، رئیس قوه قضاییه، طی سخنانی در همایش بزرگداشت قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بزرگوار هفتم تیر، آیت الله شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی اظهار کرد: خدمات ارزشمند همه اشخاصی را که طی تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی بر‌ای ارتقای جایگاه دستگاه قضایی تلاش کردند را ارج می‌نهیم و گرامی می‌داریم یاد حضرات آ‌یات بهشتی، موسوی اردبیلی و هاشمی شاهرودی را و تقدیر می‌کنیم از زحماتی که حضرات آیات یزدی و لاریجانی برای ارتقای دستگاه قضایی متقبل شدند.

وی گفت: امیدواریم همه قضات و همکاران ما در دستگاه قضایی که در این ۴۰ سال با اخلاص خدمت کردند، آن‌هایی که در قید حیات نیستند خداوند آن‌ها را بر سر سفره احسان امیر المومنین علی (ع) مهمان کند و آن‌هایی که در قید حیات هستند نیز، خداوند بر عزتشان بیفزاید.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به تلاش‌ها و زحمات قضات و حقوقدانانی که طی این ۴۰ سال در بخش‌های مختلف بر ایجاد دادگستری مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی تمرکز کرده‌اند، گفت: تمام تلاش‌هایی که بخشی از آن‌ها در گزارش سالانه قرائت شده توسط وزیر دادگستری مندرج بود، مرهون اخلاص و زحمات همه همکاران ما در دستگاه قضایی می‌باشد؛ لیکن با تمام تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته به منظور ایجاد تحول در دادگستری مطابق با حرکت در گام دوم انقلاب نیاز به تلاش و همکاری بیشتر همه قضات و صاحبنظران و دلسوزان است.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: برای ایجاد تحول در دستگاه قضایی تمام اجزای سازمان قضایی کشور باید نقش آفرینی کنند؛ نباید تصور کنیم که با نامه نگاری یا ابلاغ دستورالعمل و یا سخنرانی، تحول ایجاد می‌شود؛ بلکه تحول نیازمند آن است که در اتاق‌های اندیشه ورز، فکر و اندیشه تولید شود و در قالب برنامه‌های اجرایی ابلاغ شود و به برنامه‌هایی اجرایی تبدیل گردد.

وی افزود: اگر همه اجزای سازمان بزرگ قضایی کشور، نقش ایفا نکنند آن تحولی که در حکم مقام معظم رهبری بر روی آن تأکید شده است، اتفاق نمی‌افتد.

حجت الاسلام رئیسی از ضرورت ایجاد ساز و کار و مدیریت کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه سخن گفت و افزود: همه دستگاه‌ها باید برای کاهش ورود پرونده ها تلاش کنند که در حوزه قانونگذاری با همکاری مجلس کارهایی شروع شده است و در حوزه دولت نیز نسبت به تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها گام هایی آغاز شده که باید تکمیل شود.

نظر شما
پرونده ویژه