نماینده مردم تهران در مجلس:

تحریم دفتر رهبری عواقب خوبی برای ترامپ نخواهد داشت/ دستگاه دیپلماسی از امارات، بحرین و آمریکا شکایت خواهد کرد

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۰۵:۲۵:۴۹
کد خبر: ۸۶۲۶۶۲
تحریم دفتر رهبری عواقب خوبی برای ترامپ نخواهد داشت/ دستگاه دیپلماسی از امارات، بحرین و آمریکا شکایت خواهد کرد
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اینکه ترامپ دفتر مقام معظم رهبری را تحریم کرده عواقب خوبی برای او ندارد.

«بهروز نعمتی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا گفت: این تحریم‌ها نهایت عصبانیت آمریکایی‌هاست. آمریکا می‌داند ما در دنیا دوستان خوبی داریم و می‌داند این صحبت ها برای آنها هزینه دارد. اینکه ترامپ دفتر مقام معظم رهبری را تحریم کرده عواقب خوبی برای او ندارد. تصمیم آمریکا با عصبانیت اتخاذ شده و کار دست ترامپ خواهد داد و آن نیم نگاهی که به موضوع انتخابات دارد را از دست خواهد داد.

او در خصوص مطرح کردن «مذاکره از سوی آمریکا» بیان کرد: آمریکا دچار یک پارادوکس جدی است. اعتقاد بنده بر این است که ترامپ در مخمصه بزرگی به عنوان گروه «بی» به شدت گیر کرده است و تکلیف خود را با آنها نتوانسته حل کند. ممکن است ترامپ که مذاکره بدون پیش شرط را مطرح می‌کند، به نوعی حرف خودش باشد ولی قسمت دوم صحبتش و اما و اگرهای آن صحبت گروه «بی» است. ترامپ به راحتی نمی‌تواند از گروه «بی» دست بکشد. این پارادوکس جدی باعث شده آمریکا در اوج عصبانیت یک‌سری تصمیمات بگیرد. بعد از سقوط پهباد آمریکا توسط سپاه، آمریکا به شدت عصبانی است و از شدت عصبانیت دندان سفید خود را نشان می‌دهد.

او در مورد تجاوز پهباد آمریکایی و شکایت ایران گفت: دستگاه دیپلماسی قرار است از کشورهای همسایه مانند امارات و بحرین و آمریکا شکایت کند‌. 

نعمتی با اشاره به مهلت ۶۰ روزه ایران به اروپا گفت: تصمیم دولت برای مهلت ۶۰ روزه بسیار مناسب بود و نتیجه خوبی هم داشت و در این راستا مسئولین اینستکس به ایران سفر کردند. با توجه به فضای موجود، آمریکا خیلی شانتاژ کرد تا این کار صورت نگیرد. اروپا نتوانسته در این مدت یک سال و ۶۰ روز توقعات ما را براورده کند. ما یک توافق بین‌المللی در قالب برجام را امضا کردیم و ۵ کشور به جز آمریکا مکلف هستند که تعهدات خود را انجام دهند.

او ادامه داد: اروپا بداند ما هم صبر و حوصله‌مان اندازه دارد و بیشتر از این‌ نمی‌توانیم روی یک موضوع صبر کنیم. قطعا پس از ۶۰ روز گام دوم را ایران اجرا خواهیم کرد.

نظر شما
پرونده ویژه