رفتارهای متناقض رئیس جمهور آمریکا؛

ترامپ از عربده کشی صبحگاهی علیه ایران تا التماس شبانگاهی برای مذاکره

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۰:۵۰:۱۰
کد خبر: ۸۶۲۹۳۲
ترامپ از عربده کشی صبحگاهی علیه ایران تا التماس شبانگاهی برای مذاکره
" کاخ سفید دچار معلولیت ذهنی شده" این جمله ای بود که دیروز حسن روحانی در واکنش به تحریم رهبری توسط آمریکا گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، این جمله و جملات بعدی روحانی اما به مذاق ترامپ خوش نیامد، او وقتی از خواب بیدار شد و متن ترجمه شده سخنان روحانی را خواند با عصبانیت پشت لب تابش نشست و ایران را با عربده کشی تهدید کرد. می گویند متن ترجمه شده سخنان روحانی برای ترامپ اینگونه بوده: " ترامپ کند ذهن است" و همین ترجمه عجیب رئیس جمهور آمریکا را عصبانی کرده است.

ترامپ به واکنش های سریع و بدون منطق عادت کرده، او وقتی پهپاد گران قیمتش هدف قرار گرفت ابتدا در توئیتر نوشت: " ایران اشتباه بزرگی مرتکب شد" ولی چند ساعت بعد انگار که از این توئیت پشیمان شده باشد گفت: " ایران که نه، احتمالا یک ژنرال اشتباه کرده است" ترامپ حتی به این میزان عقب نشینی هم بسنده نکرد و روز بعد گفت: "باید از ایران تقدیر کنیم که هواپیمای سرنشین دار ما را نزده است". 

رئیس جمهور آمریکا قبلا هم پیش شینزو آبه رفته بود و از او خواسته بود کاری کند ایران با آمریکا مذاکره کند ولی هنوز از ژاپن خارج نشده بود که چند تحریم جدید علیه ایران وضع کرد. وقتی ایران پیشنهاد مذاکره را نپذیرفت هم توئیت کرد: " ایرانی ها آماده مذاکره نیستند، ماهم آماده نیستیم".

دیروز هم یکی دیگر از روزهای متناقض دونالد ترامپ بود، او ابتدا ایران را تهدید کرد ولی شب به نشریه هیل گفت: " خیلی مشتاقم با ایران مذاکره کنم" این عربده کشی صبحگاهی و التماس شبانگاهی نشان می دهد رئیس جمهور آمریکا در تصمیم گیر و اظهارنظر تعادل ندارد و ایرانیان هم حرف های کسی که متعادل نیست را جدی نمی گیرند.

نظر شما
پرونده ویژه