وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کاغذ فرهنگی مشمول کالاهای اساسی است

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۴:۰۹:۲۳
کد خبر: ۸۶۳۰۹۱
کاغذ فرهنگی مشمول کالاهای اساسی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کاغذ فرهنگی؛ یعنی کاغذ مربوط به کتاب، کتاب‌های درسی و همچنین کاغذ مطبوعات که مشمول کالاهای اساسی باقی ماندند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سید عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران به ارائه پاره‌ای از توضیحات در خصوص ارز اختصاصی به کاغذ پرداخت و گفت: همانطور که مطلع هستید، کاغذ به میزان 350 الی 400 هزار تن معادل 350 تا 400 میلیون دلار وارد می‌شود.

وی افزود: کاغذ فرهنگی یعنی کاغذ مربوط به کتاب، کتاب‌های درسی و همچنین کاغذ مطبوعات، که مشمول کالاهای اساسی باقی ماندند. مجموعه ارزی که در سال 98 برای کاغذ فرهنگی در نظر گرفته شده‌، 80 هزار تن معادل 80 میلیون دلار است که در مجموعه کالاهای اساسی قرار دارد و الباقی جز کالاهای غیراساسی است.

صالحی اظهار کرد: این بحث هایی که مطرح است که کاغذ از کالای اساسی خارج شد یا نشد، به نظر می آید که در این بخش ابهامی ایجاد شده‌ است. چرا که کاغذ غیر فرهنگی جز کالاهای غیراساسی است. در سال‌ 97 کل کاغذ، مشمول کالاهای اساسی بود اما در سال 98 فقط کاغذ کتاب و مطبوعات مشمول کالاهای اساسی است و ارز 4200 به آن تعلق می‌گیرد و مجموعه ارزِ در اختیار کاغذ فرهنگی 80 میلیون دلار است.

وی افزود: در حال حاضر تا پایان خرداد حدود 25 هزار تن کاغذ تایید شده است؛ حدودا معادل 25 میلیون دلار که حدود 9500 تن از آن متعلق آن کاغذ مطبوعات و 15500 تن کاغذ کتاب است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان افزود: به نظر می‌رسد با روندی که در پیش گرفته‌ایم، به طوری‌که در 3 ماه نخست، 25 هزار تن توسط سامانه وزارت ارشاد، صمت و بانک مرکزی تایید صورت گرفته است، مسیری که در 6 ماه اول سال مورد نظر بوده است را تا  پایان سال داشته باشیم به نحوی که مشکل حوزه مطبوعات و کتاب حل بشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز