وزیر نیرو:

تعداد قابل توجهی از نیروگاه‌ها از ابتدای فصل گرم به مدار آمده‌اند/ امسال حدود ۸۰۰۰ مگاوات کمبود تولید خواهیم داشت

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۵:۴۸:۳۱
کد خبر: ۸۶۳۲۰۵
تعداد قابل توجهی از نیروگاه‌ها از ابتدای فصل گرم به مدار آمده‌اند/  امسال حدود ۸۰۰۰ مگاوات کمبود تولید خواهیم داشت
وزیر نیرو گفت: تعداد قابل توجهی از نیروگاه‌ها تا ابتدای فصل گرم به مدار آمده و برنامه‌های مدیریت مصرف با اولویت سازمان‌ها و ادارات دولتی آغاز شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: برای مدیریت مصرف انرژی فقط روی افزیش تعرفه حساب نمی‌کنیم. با توجه به وضعیتی که مخزن سد زاینده رود دارد با برنامه‌ریزی‌های که انجام داده‌ایم ان‌شاء الله این امکان فراهم می‌شود تا برای نخستین بار در ۱۱ سال گذشته بتوانیم برای کشت تابستانه هم رهاسازی آب داشته باشیم که این اقدام نقش مهمی در معیشت و شرایط روحی و روانی کشاورزان منطقه خواهد داشت. مصوبه این موضوع نیز طی روزهای قبل تهیه شده تا جریان آب در زاینده رود استمرار داشته باشد.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از نیروگاه‌ها تا ابتدای فصل گرم به مدار آمده و برنامه‌های مدیریت مصرف با اولویت سازمان‌ها و ادارات دولتی آغاز شده است. پیش‌بینی می‌شد امسال حدود ۸۰۰۰ مگاوات کمبود تولید داشته باشیم اما با شرایط بارندگی امسال نیمی از این کمبود جبران شده و مخازن سدهای چند منظوره که تولید انرژی می‌کنند به اندازه کافی آب دارند.

اردکانیان بیان کرد: ما برای  تولید و مدیریت مصرف ۴ هزار مگاوات دیگر باید برنامه‌ریزی کردیم که انجام شده است. یعنی هم تعداد قابل توجهی از نیروگاه‌ها تا ابتدای فصل گرم به مدار آمده و هم برنامه‌های مدیریت مصرف وزارتخانه شروع شده است.

وی افزود: اجرای تغییر ساعت ادارات جزیی از همین برنامه بوده که توانستیم سه هزار مگاوات مدیریت مصرف داشته باشیم و این کار را از خود مجموعه دولت آغاز کردیم.

وزیر نیرو گفت: سال گذشته از ۵۷ هزار مگاوات اوج بار، ۲۳ هزار مگاوات آن مربوط به دستگاه های سرمایشی بود و از آن ۲۳ هزار مگاوات ۴ هزار مگاوات مصرف سازمان های دولتی و عمومی را شامل می شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز