نماینده مردم قصرشیرین در مجلس:

زمان انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ فضاحت به بار آمد/ ۱۲۰ نماینده طی درخواستی خواستار برگزاری مجدد انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ هستند

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۰۴:۵۷:۲۲
کد خبر: ۸۶۳۴۵۳
زمان انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ فضاحت به بار آمد/ ۱۲۰ نماینده طی درخواستی خواستار برگزاری مجدد انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ هستند
نماینده مردم قصرشیرین در مجلس گفت: در زمان انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 در مجلس فضاحت به بار آمد.

«فرهاد تجری»، نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص «حواشی و اتفاقات انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود» گفت: در انتخابات رئیس کمیسیون اصل نود همه نمایندگان، صحن علنی، هیات رئیسه و خبرنگاران شاهد بودند که چه اتفاقی در حین رای‌گیری رخ داد. معمولا برای ریاست کمیسیون اصل نود یک نفر معرفی می‌شود، سال گذشته هم به همین روال بود.

او ادامه داد: آقای داوود محمدی بعد از اینکه هیات رئیسه تصمیم گرفت ایشان کنار برود، بنده را معرفی کردند و خودشان هم اعلام کردند تمایلی برای ریاست ندارند. اما ایشان و آقای پورمختار و چند نفر دیگر از همکاران، در روز انتخاب رئیس کمیسیون شروع به جمع‌آوری آرا کردند و دیگر همکاران هم به خیال اینکه معمولا در انتخاباتِ یک نفره، شخصی به طرفداری از فرد منتخب نه برای تخریب او آراء را جمع می‌کند، رای‌ها را به راحتی در اختیار این افراد گذاشتند. این افراد آراء را دستکاری کردند، بخشی از این‌ها به صورت آراء سفید و بخشی دیگر هم دستکاری شده بود و آراء خط خورده بود. این رای‌ها را در صندوق انداختند و فضاحت در انتخابات شکل گرفت که نه در شان مجلس بود و نه در شان یک نماینده مجلس.

تجری بیان کرد: متاسفانه دو نفری که تمایل ندارم اسمی از آنها نبرم، با رفتن من به کمیسیون اصل 90 مخالف هستند و واهمه دارند. این افراد خودشان در قبل در کمیسیون جاپایی داشتند و از ورود به کمیسیون منع شده بودند و افرادی که علیه من بودند، همین افراد بودند.

او گفت: 120نماینده طی درخواستی از ریاست محترم مجلس خواهان برگزاری مجدد انتخابات شدند و به این رویه اعتراض کردند. باید منتظر بمانیم تا ببینیم تصمیم هیات رئیسه چه می‌شود.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در ادامه مطرح کرد: افراد مخالف من، معترض نبودند این اتفاقات بهانه‌ای بود برای تحریک احساسات مجلس. سال گذشته آقای محمدی معرفی شد و من هم جزو کاندیداها بودم، هیات رئیسه تشخیص و تدبیرش این بود ایشان معرفی شود، به احترام هیات رئیسه سکوت کردم و تابع رای و فکر نمایندگان و حکمیت مجلس بودم و استدلال‌های هیات رئیسه محترم را پذیرفتم.

تجری افزود: امسال هم با همان روند و فرآیند معرفی شدم ولی متاسفانه به جهت اینکه آقای محمدی خودشان را در حذف می‌دید و آقای پورمختار وحشت این را داشت که من به کمیسیون اصل نود بروم چون ممکن بود، مباحثی، کشف و ایجاد شود و دوستان دیگر هم به ظن خود با همین تحریک که چرا دو نفر معرفی نشده است، این فضاسازی و مغلطه را در ذهن همکارانم راه انداختند و آن اتفاق رخ داد.

او گفت: من ادعا دارم، باید عدالت و انصافی در وجودم باشد که هر آنچه را که برای خود نمی‌پسندم برای دیگران هم نپسندم. سال گذشته آقای محمدی معرفی شد در زمان رای‌گیری من کوچک‌ترین اعتراضی نه تنها نکردم بلکه شاید خود من هم به آقای محمدی رای دادم با وجود اینکه ایشان رقیب من بودند اما امسال یک رفتار خلاف عرف از ایشان و بخشی از همکاران را شاهد بودیم.

تجری مطرح کرد: امیدوارم هیات رئیسه تصمیم مقتضی بگیرد. امیدوارم شورای نگهبان، دستگاه‌های نظارتی و هیات نظارت با افرادی که در مسیر انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود تقلب کردند و رای همکارانم را حفظ امانت نکردند، برخورد کنند و اجازه ندهند افرادی با استفاده از حُسن نیت نمایندگان به این شکل باعث خدشه‌دار شدن وجهه مجلس شوند و تاثیر منفی بر آراء بگذارند.

نماینده مردم قصر شیرین گفت: 120نماینده از هیات رئیسه درخواست کردند با توجه به اینکه فضای مبهم، مجدد این انتخابات برگزار شود. امیدواریم هیات رئیسه تصمیم مقتضی بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که ایا باز هم شما کاندیدا هستید، گفت: در کمیسیون اصل نود با توجه به روزمه کاری و جایگاه آن کسی که با ادبیات حقوقی آشنا باشد، بنده هستم و همکاران کمیسیون به من عنایت دارند و قائدتا هیات رئیسه هم به من لطف داشتند.

تجری گفت: رفتار برخی نماینگان در جریان انتخابات در صحن موجب شد که هیات رئیسه بررسی لازم را انجام دهد. من تابع هیات رئیسه هستم و هرچه، تصمیم بگیرد، ضروری است.

او در پایان افزود: مراتب اعتراض و شکایت خود را از مسیر قانونی طی خواهیم کرد.

نظر شما