نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس:

اینکه قطعات یدکی در خودروسازی‌ها ناموجود است باعث بی‌اعتباری آنها می‌شود/ اینکه بخشی از شرکت‌های چینی به ما قطعات خودرو نمی‌دهند، صحت دارد

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۰۵:۱۸:۰۵
کد خبر: ۸۶۴۱۹۷
اینکه قطعات یدکی در خودروسازی‌ها ناموجود است باعث بی‌اعتباری آنها می‌شود/ اینکه بخشی از شرکت‌های چینی به ما قطعات خودرو نمی‌دهند، صحت دارد
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: شنیده شده که حتی مردم می‌گویند خوردوهای نیمه‌کاره را به ما بدهید، احتکار نکنید، در بازار آزاد قطعات موجود است، خودمان قطعات را وصل و ماشین را استفاده می‌کنیم. اینکه قطعات یدکی در بازار آزاد موجود است اما خودروسازها ندارند، باعث بی‌اعتباری خودروسازی‌ها می‌شود.

«محمدرضا منصوری»، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا با بیان اینکه در زمینه قطعات خودرو کمبودی در بازار نداریم، اظهار کرد: ممکن است عرضه در بازار یک مقداری کم شده باشد اما به اندازه کافی در انبارها قطعات خودرو موجود است.

وی در خصوص کمبود قطعات در خودروسازی‌ها گفت: برخی افراد اجناس را وارد کرده‌اند و در انبارها نگه داشته‌اند، خودروسازی‌ها هم در این زمینه بد عمل کرده‌اند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس در خصوص بررسی‌های انجام شده بیان کرد: این موضوع فعلا در دست بررسی است که آیا واقعا قطعات را ندارند و یا اینکه عرضه نمی‌کنند. سازمان تعزیرات باید ورود پیدا کند تا ببینیم چه وضعیتی دارد. امیدواریم اینگونه نباشد که عرضه نکنند. کار سازمان تعزیرات همین است سازمان بازرسی هم می تواند به این موضوع ورود پیدا کند ولی در زمان حاضر در این زمینه خوب عمل نشده است.

وی با بیان اینکه این موضوع باید در اختیار مردم هم قرار بگیرد تا انبارها را شناسایی کنند، گفت: سازمان تعزیرات هم باید انبارهایی که در آن احتکار صورت گرفته است را بررسی کند؛ یا مثل زمان‌های قدیم، جوان‌ها برای افشای انبارهای قاچاقی که الان در سطح کشور موجود است، استخدام شوند. به خاطر گستردگی زیاد سازمان تعزیرات نیرو کم دارد و مشخص است که نمی‌تواند این موضوع را به درستی انجام دهد.

این نماینده مجلس افزود: با این حال باز هم خودروها در حرکت هستند و اوضاع می‌تواند بدتر از این هم بشود؛ فعلا جنس در بازار موجود است اما اینکه قیمت آن بالاست به خاطر دلال‌هاست. ساماندهی این وضعیت زمان‌بر است. از ابتدا خوب با متخلفان برخورد نکردیم، تخلفات زیاد بوده و الان هم شناسایی و برخورد مشکل شده است.

منصوری در خصوص مراجع مسئول رسیدگی به شکایات مردم گفت: اگر مردم واقعا می‌دانند که جایی انباری هست که این اجناس نگهداری می‌شود از طریق سازمان تعزیرات باید پیگیری کنند. ولی در خصوص کم‌کاری شرکت‌های خودروسازی سازمان تعزیرات می‌تواند ورود پیدا کند.

وی افزود: شنیده شده که حتی مردم می‌گویند خوردوهای نیمه‌کاره را به ما بدهید، احتکار نکنید، در بازار آزاد قطعات موجود است، خودمان قطعات را وصل و ماشین را استفاده می‌کنیم. اینکه قطعات یدکی در بازار آزاد موجود است اما خودروسازها ندارند، باعث بی‌اعتباری خودروسازی‌ها می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص صحت و سقم اخباری مبنی بر اینکه چین قطعات خودرو به ایران نمی‌دهد، گفت: بخشی از شرکت‌های چینی به ما قطعات خودرو نمی‌دهند. اینطور نیست که قطعات به طور کامل داده نشود چون بخش خصوصی از جاهای مختلف قطعات را تهیه می‌کند. در بخش خصوصی مشکلی با تهیه این کالاها نداریم و ممکن است در انتقال پول مشکل داشته باشند.

وی در پایان اظهار داشت: ممکن است وقتی پول نقد را برای تهیه قطعات به چین می‌برند برخی از این شرکت‌ها قبول کنند و بخشی هم قبول نکنند ولی گستردگی چین آنقدر هست که در این زمینه مشکلی به وجود نیاید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز