تخت روانچی:

این آمریکاست که باید پای میز مذاکره بازگردد/ اولتیماتوم ۱۰ روزه ایران برای افزایش ذخایر اورانیوم

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۱۹:۳۸:۵۸
کد خبر: ۸۶۴۳۷۵
این آمریکاست که باید پای میز مذاکره بازگردد/ اولتیماتوم ۱۰ روزه ایران برای افزایش ذخایر اورانیوم
سفیر ایران در سازمان ملل در گفتگو با سی ان ان گفت: نخستین کاری که آمریکا باید انجام دهد این است که به پای میز مذاکره بازگردد. آنها میز مذاکره را ترک کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی ان ان با تاکید بر این که گفتگوها و تهدیدات, دو مقوله منحصرا جدا از یکدیگر هستند، اظهار داشت: ما با کسی گفتگو شروع نخواهیم کرد که تلاش می‌کند شما را بترساند و تحریم ها را علیه شما اعمال کند. ارعاب و اجبار با گفتگو همخوانی ندارد. 

وی افزود: تا زمانی که تهدیدات و اجبار وجود دارد , ایران هیچ گونه گفتگو با پیشنهاد گفتگو را به عنوان یک پیشنهاد واقعی و سازنده تلقی نخواهیم کرد.

سفیر ایران در سازمان ملل گفت: نخستین کاری که آمریکا باید انجام دهد این است که به پای میز مذاکره بازگردد. آنها میز مذاکره را ترک کردند درحالیکه سایر اعضای جامعه بین المللی درباره موضوع هسته ای درحال گفتگو با ایران بودند. 

وی وضعیت کنونی را کاملا متفاوت قلمداد کرد و اظهار داشت: وضعیت الان را با اوایل سال 2018 مقایسه کنید یعنی قبل از آنکه رئیس جمهور ترامپ از توافقنامه هسته ای خارج شود. این وضعیت کاملا متفاوت است. همه چیز با تصمیم آمریکا شروع شد برای اینکه اوضاع به حالت عادی بازگردد این تصمیم باید لغو شود .

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ضمن قانونی دانستن افزایش ذخایر اورانیوم در چارچوب برجام و انتقاد از تاخیر اجرای اینستکس توسط اروپا گفت: در ١٠ روز آینده اگر هیچ اتفاقی رخ ندهد، وارد مرحله دوم افزایش ذخایر اورانیوم خواهیم شد و تا کنون هم عناصر مرحله دوم را اعلام کرده ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز