معصومه ابتکار تشریح کرد:

کم رنگ بودن نقش زنان ایرانی در اقتصاد به دلیل تحریم‌های آمریکا

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۲۲:۱۴:۲۶
کد خبر: ۸۶۴۳۹۳
کم رنگ بودن نقش زنان ایرانی در اقتصاد به دلیل تحریم‌های آمریکا
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده طی سخنانی در اجلاس مدیران سیاسی زن در ژاپن گفت: ایران نیز به رغم رشد تحصیلات دانشگاهی زنان به ویژه به خاطر تحریم‌های امریکا با مشکل بیکاری و کم رنگ بودن نقش زنان در اقتصاد مواجه است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده که برای شرکت در اجلاس مدیران سیاسی زن به ژاپن سفر کرده بود، طی سخنانی در این اجلاس با اشاره به پیشرفت ها و چالش های زنان ایرانی و آسیایی، گفت: اکنون آسیا قدرت بزرگی در جهان چه به لحاظ اقتصادی و چه جمعیتی است و زنان نقش های مهمی را در قسمت های مختلف آسیا از جمله خاورمیانه برعهده دارند. 

وی ضمن تشریح وضعیت زنان در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: زنان ایرانی در عرصه های مختلف از علم و فناوری تا ورزش فعال هستند. آنها در حوزه کارآفرینی تلاش می کنند و نیز استارتاپ های متعددی را راه اندازی کرده اند تا به رفع معضل بیکاری کمک کنند. زیرا ایران نیز به رغم رشد تحصیلات دانشگاهی زنان به ویژه به خاطر تحریم های امریکا با مشکل بیکاری و کم رنگ بودن نقش زنان در اقتصاد مواجه است.  

معاون رییس جمهور در حاشیه این اجلاس با مقامات و مدیران زن کشورهای متعدد از جمله مالزی، رومانی، پاکستان، عمان، سومالی، اردن، ترکمنستان و نمایندگان پارلمان عراق از کردستان و حزب دمکراتیک دیدار و گفت و گو داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز