وزیر کشور:

پرداخت مطالبات کشاورزان با اولویت پیگیری می‌شود/ ۵ میلیون تن کالا در بنادر رسوب کرده است/ هرگونه کمبود در حوزه دارو به دقت پیگیری شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۹:۱۴:۳۷
کد خبر: ۸۶۴۹۸۰
پرداخت مطالبات کشاورزان با اولویت پیگیری می‌شود/ ۵ میلیون تن کالا در بنادر رسوب کرده است/ هرگونه کمبود در حوزه دارو به دقت پیگیری شود
وزیر کشور گفت: ۵ میلیون تن کالا در بنادر رسوب کرده بنابراین گمرک، وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تعامل بیشتر، سرعت عمل داشته باشند تا مانع از رسوب گذاری کالاها در بنادر شوند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور، در حاشیه بیست و هشتمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور  با اشاره به اینکه اعضای ستاد از  دستگاههای اجرایی اقتصادی و همچنین دستگاههای رسانه ای و تبلیغاتی هستند، گفت: این اعضا به صورت مستمر و فعال مصوبات را پیگیری می کنند و در هر جلسه از روند اجرای مصوبات هفته های قبل گزارش گیری و موضوعات جدید نیازمند پیگیری نیز اعلام می شود.

وزیر کشور یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه ستاد را بحث خرید گندم اعلام کرد و افزود: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی شرایط بسیار خوب است. البته دغدغه و نگرانی هایی در خصوص پرداخت ها مطالبات کشاورزان وجود داشت که مصوب و مقرر شد این موضوع پیگیری شود. هفته گذشته در دولت نیز مصوب شد که با اولویت این کار انجام شود.

رحمانی فضلی در ادامه اشاره کرد: در این جلسه گزارشی درخصوص وضعیت پیمانکاران و طلبی که از دولت دارند، ارائه شد و احتمال اینکه پیمانکاران و طرح های عمرانی با مشکلات مواجه شوند، وجود دارد که مقرر شد در جلسه آینده سازمان برنامه و بودجه گزارش دقیقی از وضعیت پیمانکاران و طلب های آنها و بدهی دولت ارائه کند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به رسوب گذاری کالاها در بنادر اشاره کرد و گفت: در این جلسه مطرح شد که ۵ میلیون تن کالا در بنادر رسوب کرده است که البته این موضوع نشان از این دارد که اولویت در واردات کالاها خصوصاً کالاهای واسطه ای، سرمایه ای و کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد. با این حال تاکید شد که گمرک، وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تعامل بیشتر، سرعت عمل داشته باشند تا مانع از رسوب گذاری کالاها در بنادر  شوند.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور همچنین با بیان اینکه نارضایتی هایی در سطح جامعه در خصوص وضعیت دارو در کشور وجود داشت، گفت: این موضوع در بیست و هشتمین جلسه ستاد بررسی شد و علاوه بر اینکه بحث تخصیص ارز مورد نیاز دارو، موضوع تأمین، توزیع و اطمینان از اینکه دارو به دست مصرف کنندگان برسد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه تاکید شد تا هرگونه کمبود در حوزه دارو به دقت پیگیری شود.

حمانی فضلی به برخی گزارشها در زمینه احتمال قاچاق دارو به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: گزارشهایی از احتمال اینکه داروهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورت قاچاق از مرز خارج شود، وجود داشت که وزارت بهداشت مسئول شد تا مسیری مشخص برای تأمین، توزیع و مصرف دارو طراحی و این فرایند را پیگیری کند تا مشکلی در این راستا ایجاد نشود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه موضوع کاغذ در جلسات پیشین ستاد مطرح شده بود و این موضوع به یکی از کارگروه ها برای بررسی دقیق تر ارجاع شده بود، اظهار کرد: امروز گزارش دقیقی از آخرین وضعیت کاغذ، کاغذهایی که در بنادر موجود هستند و همچنین کاغذی که باید وارد کشور شود، ارائه شد. به هرحال باید برنامه ریزی ها به صورتی باشد که با شروع سال تحصیلی جدید نگرانی ای در زمینه تأمین کاغذ و نوشت افزار وجود نداشته باشد.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به اینکه تصمیمات خوبی در بیست و هشتمین جلسه ستاد اتخاذ شد، عنوان کرد: در بحث قیمت گذاری برخی از کالاها مواردی مطرح شد و مقرر شد هر نوع قیمت گذاری با هماهنگی ستاد تنظیم بازار انجام شود و باید  با هر نوع قیمت گذاری به خصوص در قیمت های کالاهای دولتی که خارج از اراده تنظیم بازار باشد، برخورد جدی شود.

وزیر کشور یکی از مباحث مهم بررسی شده در این جلسه ستاد را مسئله دستفروشان و کودکان کار اعلام کرد و گفت: گزارشهای بسیار زیادی از کسبه محترم از حضور بدون ضابطه و هیچ کنترلی در میادین شهر و در جاهای مختلف دستفروشان داشتیم که در جلسه پیشین ستاد در این زمینه تصمیم گیری شد که در نتیجه آن اقدامات خوبی با همکاری اصناف، استانداری، شهرداری، بهزیستی و ناجا انجام شده است و گزارش قابل قبولی از این اقدامات در بازه دو هفته ارائه شد ولی این اقدامات هنوز مطلوب نیست و باید پیگیری جدی در این زمینه انجام شود.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: تلاش ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی بر آن است که ضمن بررسی و تحلیل درست در خصوص موضوعات اقتصادی ای که می تواند زمینه های نارضایتی مردم را فراهم کند، پیش بینی و پیشگیری لازم را انجام دهد و با هماهنگی دستگاههای عضو جلسه مشکلات موجود را حل کند تا از بروز مسئله خاص در کشور جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در این مسیر دستگاههای اطلاع رسانی همکاری خوبی با ستاد داشتند و سیاستها را به خوبی رعایت کردند. اگر مردم توجه داشته باشند، با همه سختی های کشور در حوزه اقتصادی و تحریمها، رسانه ها با هماهنگی خوبی در حوزه اطلاع رسانی توانستند خلأها را پر کنند، با شایعات مبارزه، ابهامات را رفع کنند و مسئولان هم در مقابل همه موضوعات پاسخگو باشند.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد: با تداوم این جلسات و با همکاری همه دستگاهها به ویژه رسانه ها بتوانیم قدم خوبی در حوزه مقاومت و استقامت اقتصادی داشته باشیم و دغدغه و نگرانی مردم که ناشی بی توجهی، ابهام زایی، شایعه پراکنی است، را برطرف کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز