وزیر نفت:

هرچه وزارت نفت رشته بود، صداوسیما آن را پنبه کرد

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۱:۵۸:۴۹
کد خبر: ۸۶۵۶۴۴
هرچه وزارت نفت رشته بود، صداوسیما آن را پنبه کرد
وزیر نفت در خصوص پخش برنامه‌ای در صدا و سیما با موضوع صادرات نفت ایران گفت: اگر درست بگویند این یعنی هر چه وزارت نفت رشته بود آن‌ها پنبه کرده‌اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «بیژن نامدار زنگنه»، وزیر نفت، روز چهارشنبه بعد از جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه صادرات نفت ایران ‌و انتشار این فیلم توسط صداوسیما گفت: اگر درست بگویند این یعنی هر چه وزارت نفت رشته بود آن‌ها پنبه کرده‌اند.

وی افزود: من در این باره با مسئولین صداوسیما صحبت کردم، آنها می‌گویند این فیلم قبلا جای دیگری پخش شده است. برخی رسانه‌ها دشمن ما هستند و حتی بازنشر آن کار درستی نیست. اینهایی که اینها می گویند مثل رویترز و بقیه دروغ می گویند و رسانه های داخلی گول دروغ ها را نباید بخورند، باید حواسشان جمع باشد.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که آیا برخی در داخل کشور به دنبال هدف قرار دادن شما هستند، گفت: موضوع بزرگ‌تر از این‌هاست.

زنگنه با اشاره به دیدار خود با وزیر انرژی عربستان در حاشیه نشست اوپک گفت: در جلسه ۷ ساعت با وزیر انرژی عربستان صحبت کردیم و نتیجه مذاکرات نیز همان شد که از جلسه اوپک به دست آمد. البته با یکدیگر احوال‌پرسی هم داریم که جزو وظایف ذاتی ماست.

وزیر نفت درباره سرنوشت نفتکش ایرانی در بندر جده گفت: مقامات ایرانی از طریق شرکت ملی نفتکش دنبال این موضوع و بازگرداندن کشتی به ایران هستند زیرا علاوه بر هزینه‌های مالی، حضور نیروهای ما در آنجا و احتمال فاجعه زیست محیطی نیز مطرح است.

وی در توضیح نشست اوپک بیان کرد: مهمترین هدف ما از اجلاس اوپک این بود که تصمیمات در اوپک باید با اجماع گرفته شود، نه اینکه از بیرون این تصمیمات برای اوپک گرفته شود. اخیراً روالی خارج از اوپک ایجاد شده بود که موجب نگرانی اعضا شده است. ما این مسائل را به صراحت بیان کردیم که تأثیر گذار هم بود. تغییرات مهمی به لحاظ مفهومی در بیانیه همکاری اوپک و غیر اوپک ایجاد شد و فکر نکنم دیگر تصمیمی خارج از اوپک گرفته شده و به داخل اوپک آورده شود. این مهمترین هدف ما از حضور در اجلاس اوپک بود.

وی با بیان ایکه هیچ گزارش رسمی و تماس رسمی در مورد جاسوسی یک خانم در وزارت نفت و ارتباط وی با ۱۶ مدیر نفتی از هیچ مرجع رسمی گرفته نشده، تاکید کرد: همه مواردی که مطرح می‌شود شفاهی و غیر رسمی است. یکی دو سال پیش از یکی از همکاران در وزارت نفت اطلاعاتی به صورت غیررسمی توسط دستگاهی گرفته شده بود اما رسماً چیزی به وزارت نفت اعلام نشده است. اگر مراجع قضایی در مناسبات رسمی از وزارت نفت بخواهند که اطلاعات را در اختیارشان قرار دهد حتماً اینکار انجام خواهد شد.

نظر شما