تحلیل AP از تغییر رفتار برجامی ایران

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۱۹:۳۳:۳۱
کد خبر: ۸۶۶۲۴۴
تحلیل AP از تغییر رفتار برجامی ایران
خبرگزاری اسوشیتدپرس (AP) در گزارشی تحلیلی نوشت: ایران که زمانی در قبال خروج یک طرفه آمریکا از توافق هسته ای راهبرد صبر اتخاذ کرده بود هم اکنون سیاست خود را تغییر داده و راهبرد عمل را پیش می برد.

به گزارش خبرگزاری برنا،  این خبرگزاری آمریکایی، از آنجا که در برابر تحریم و فشارهای اقتصادی آمریکا انتظار نمی‌رود کشورهای اروپایی بتوانند برای نجات توافق هسته‌ای (برجام) کاری انجام دهند، ایران خود وارد میدان بازی شده است.

در سال گذشته زمانی که آمریکا به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد مقامات ایرانی سیاست و راهبرد صبر را در برابر این تصمیم آمریکا اتخاذ کردند و به برگزاری و نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا چشم دوخته بودند.

به گزارش اسوشیتدپرس، اما به دنبال تحریم‌های شدید آمریکا علیه نفت ایران و قرار گرفتن رهبر عالی ایران و سپاه پاسداران در لیست تحریم‌ها، تهران بسرعت راهبرد خود را تغییر داده است و با خروج از راهبرد صبر به راهبرد اقدام و عمل وارد شد.

این خبرگزاری امریکایی افزود: در سیاست راهبرد اقدام و عمل، ایران در اقدامی خارج از انتظار ذخایر اورانیوم غنی شده خود را افزایش داد.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران حتی در روز یکشنبه خطاب به آمریکایی‌ها گفت؛ ما هر مقدار که بخواهیم می‌توانیم ذخایر اورانیوم غنی شده خود را افزایش دهیم.

محمد جواد ظریف نیز در پیامی توییتری نوشت: اقدامات اروپایی‌ها در برابر تعهدات توافق هسته‌ای ناکافی بوده اند در نتیجه ایران همانطور که قبلاً اعلام کرده بود برنامه آتی خود را پیش می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز