نماینده دائمی روسیه آژانس بین المللی انرژی اتمیز

بدون شور و شوق، انگیزه های اقدامات ایران را درک می کنیم

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۱۹:۴۱:۳۵
کد خبر: ۸۶۶۲۴۸
بدون شور و شوق، انگیزه های اقدامات ایران را درک می کنیم
نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین و آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: ما دلایل و انگیزه های ایران در اقدامات خود در چارچوب برجام را درک می کنیم.

به گزارش گروه خبر سیاسی خبرگزاری برنا، میخاییل اولیانوف روز پنجشنبه در توییتر نوشت: ایران به طور داوطلبانه محدودیت برای حجم اورانیوم غنی شده با غلظت پایین را به عنوان بخشی از معامله هسته ای (برجام) که همینک ارکان آن به طور اساسی از سوی آمریکا متزلزل شده را پذیرفت.
وی افزود: ایران در واکنش به تحریم نفتی تصمیم گرفت که از محدودیت هایی که به طور داوطلبانه برعهده گرفته بود، صرف نظر کند.
مقام روس ادامه داد: ما بدون شور و شوق این را می پذیریم و انگیزه های ایران از این اقدام را درک می کنیم.
وی در مطلب دیگری نوشت: سیاستمداران، دیپلمات ها و رسانه های خبری به بحث پیرامون افزایش موجودی اورانیوم غنی شده ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم ادامه می دهند.
نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: برای ارزیابی واقعگرایانه باید متذکر شد که هیچ گونه محدودیتی برای تولید اورانیوم با غلظت پایین برای شرکت کنندگان در پیمان ان.پی.تی ازجمله ایران وجود ندارد و باید به این واقعیت توجه کرد که این کشور تحت کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد.
اولیانوف در توییت دیگری نوشت که کلید رفع تنش اوضاع در منطقه خلیج فارس و اجرای پایدار و کامل برجام در دست آمریکا قرار دارد.
وی ادامه داد: آنچه که نیاز است لغو تحریم های غیرقانونی نفتی (درباره ایران) است که بهای سنگینی برای عادی سازی اوضاع نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز