دیپلماسی رحمانی با کشورهای همسایه برای افزایش صادرات ادامه دارد؛ ؛

توافقات گره گشای وزیر صمت با نخست وزیر پاکستان در افزایش صادرات

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۲:۵۲:۰۷
کد خبر: ۸۶۷۱۰۵
توافقات گره گشای وزیر صمت با نخست وزیر پاکستان در افزایش صادرات
وزیر صمت در جلسه شورای معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سفر ۲ روزه خود به پاکستان، دستاورد های تجاری و اقتصادی این سفر را بر کشورمان پرثمر توصیف کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رضا رحمانی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: یکی از دغدغه های مطرح شده در جریان ملاقات هیات ایرانی با مسئولان پاکستانی کم بودن حجم مبادلات تجاری طرفین بود که حتی در دیدار با عمران خان، نخست وزیر پاکستان، وی شخصا بر لزوم گسترش روابط اقتصادی فی مابین تاکید نمود.

وی افزود: ما برای افزایش حجم مبادلات تجاری میان ایران و پاکستان با لحاظ ظرفیت های بزرگ تجاری و صنعتی طرفین، پیشقدم بوده و برای تحقق اهداف پیش بینی شده کاملا جدی هستیم.

رحمانی اضافه کرد: خوشبختانه طرف پاکستانی هم برای ارتقای سطح همکاری ها بسیار مشتاق و علاقه مند است.

وی ادامه داد: در مورد سایر کشورهای همسایه هم همین اصل برقرار بوده و برای گسترش روابط اقتصادی ضرورت دارد اقداماتی موثرتر از پیش انجام دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: همه باید همت کنیم تا امسال افزایش صادرات و گسترش مناسبات تجاری با کشورها را به عنوان یکی از راه های کاملا کارگشای رونق تولید تحقق ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز حوزه تجارت خارجی ما نیازمند اعمال تغییرات با رویکردی متناسب با شرایط جنگ اقتصادی است.

رحمانی با اشاره به برنامه ریزی وزارت صمت برای گسترش روابط با ۱۵ کشور همسایه، گفت: گاها شاهد برخی کنش های منفعلانه از سوی سایر دستگاههای موثر در حوزه صادرات هستیم که انتظار داریم در روند کارها و خدمات مورد ارائه خود بازبینی کنند.

وی اظهار داشت: سفر پاکستان پیش درآمد اقدام عملی برای ارتقای سطح همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه ارزیابی می کنم و انتظار دارم روند موجود ادامه یافته و طبق یک ساز و کار روشن به سایر کشورها تسری یابد.

رحمانی تصریح کرد: تمامی برنامه ها و اقدامات انجام گرفته در حوزه های تولید و تجارت باید تا حصول نتیجه تام با دقت فراوان پیگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز