یک دیپلمات پیشین:

آمریکا تلاش می‌کند تا مسئولیت هر اتفاقی در آینده را به گردن ایران، بیاندازد/ به گونه‌ای رفتار نکنیم تا شش قطعنامه احمدی نژادی شورای امنیت بازگردد

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۵:۳۵:۳۱
کد خبر: ۸۶۸۵۵۸
آمریکا تلاش می‌کند تا مسئولیت هر اتفاقی در آینده را به گردن ایران، بیاندازد/ به گونه‌ای رفتار نکنیم تا شش قطعنامه احمدی نژادی شورای امنیت بازگردد
دیپلمات پیشین گفت: دست و پا زدن های ترامپ برای مذاکره با کشورهای دیگر برای گفتگو با ایران به نوعی توجیه آینده و آیندگان است و بگوید مسئولیت هر گونه اتفاقی برعهده ایران است.

«فریدون مجلسی»، دیپلمات پیشین، درباره سفر مشاور رئیس جمهور فرانسه و دیدار با مقامات کشورمان به خبرنگار سیاسی برنا گفت: ایران در حال حاضر در شرایطی قرار گرفته است که از سوی مقامات ایرانی به نوعی اتمام حجت‌هایی به اروپا داده شده است. همچنین اتمام حجت‌هایی نیز از سوی اروپا به ایران داده می‌شود. معمولا اتمام حجت از سوی طرفی صورت می گیرد که در موضع قدرت قرار دارد. این نکته را باید در نظر گرفت که نباید به گونه ای رفتار کرد که مجددا شش قطعنامه احمدی نژادی شورای امنیت باز گردد. همچنین نباید به تله برجامی اروپایی ها بازگردیم یا به روش دیگری مبارزه کنیم.

مجلسی درباره تلاش ترامپ برای گفتگو با ایران نیز افزود: این دست و پا زدن های ترامپ برای مذاکره با کشورهای دیگر برای گفتگو با ایران به نوعی توجیه آینده و آیندگان است تا بر این موضوع تاکید کند که تلاش خود را انجام داده است تا این تلاش ها به صلح و مذاکره با ایران ختم شود. ترامپ می داند که ایران تن به مذاکره نمی دهد اما تلاش می کند با آگاهی از این موضوع، خود را در موضع مظلومیت و صلح‌جویی قرار دهد و در مقابل طرف ایرانی را در موضع جنگ‌طلبی قرار دهد. همچنین رئیس جمهور آمریکا تلاش می کند بگوید مسئولیت هر گونه اتفاقی برعهده ایران است. آمریکایی ها در واقع هدف مشخصی دارند.

وی درباره سفر مشاور مکرون به ایران در روز چهارشنبه بیان کرد: شاید مشاور مکرون به این دلیل به ایران سفر می کند تا تلاش کند تنش بین ایران و آمریکا را کاهش دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ضمن تاکید بر عدم مذاکره ایران با آمریکا بیان کرد: با ترامپ نمی توان مذاکره کرد چراکه وی اهداف متناقضی دارد.

نظر شما