رئیس ستاد مشترک ارتش تروریستی آمریکا خبر داد؛

ائتلاف تروریست‌ها برای مقابله با ایران در تنگه هرمز

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۸:۰۱:۱۴
کد خبر: ۸۶۸۷۷۳
ائتلاف تروریست‌ها برای مقابله با ایران در تنگه هرمز
رئیس ستاد مشترک ارتش تروریستی آمریکا گفت که این کشور به دنبال تشکیل ائتلافی نظامی با تعدادی از کشورها برای "حمایت از آزادی تردد و دریانوردی" در دو تنگه هرمز و باب المندب است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش تروریستی آمریکا روز سه شنبه خبر داد که واشنگتن در حال بررسی طرحی است که تحت آن ائتلاف نظامی بین‌المللی از آبراه‌های بین‌المللی نزدیک ایران و یمن حفاظت کنند.

به گزارش رویترز، این ژنرال ارشد آمریکایی در ادامه گفت: ما در حال تعامل با تعدادی از کشورها هستیم تا ببینیم آیا می‌توانیم با یکدیگر ائتلافی تشکیل دهیم که آزادی دریانوردی در تنگه هرمز و باب المندب را تضمین کند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم طی چند هفته آینده ما مشخص می کنیم که چه کشورهایی خواستار حمایت از این طرح هستند و پس از آن به طور مستقیم با ارتش‌های آنها کار خواهیم کرد تا توانایی به خصوص آنها که می‌تواند از این طرح پشتیبانی کند را مشخص کنیم.

این اقدام آمریکا پس از وقوع حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان انجام می‌شود. صبح پنجشنبه (۲۳ خرداد) دو انفجار مهیب در دریای عمان رخ داد و منابع خبری دقایقی بعد اعلام کردند، دو نفتکش بزرگ هدف انفجار قرار گرفته‌اند. با اینکه واشنگتن در این حادثه انگشت اتهام را به سوی ایران نشان رفته بود اما این ادعا حتی از سوی نزدیک ترین متحدان آمریکا نیز حمایت نشد.

کارشناسان متعددی اعلام کرده‌اند با وجود اتهامات واشنگتن عیه ایران، هیچ دلیلی درباره نقش تهران برای حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان وجود ندارد.

از سوی دیگر تهران قاطعانه هرگونه دست داشتن در این حادثه را رد کرده‌ بود. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران این حادثه را بسیار مشکوک توصیف کرده و گفت که شواهد واشنگتن، اتهاماتی است که با هدف تخریب تلاش‌های دیپلماتیک ایران است.

نظر شما