قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها:

انتخابات مجلس بر اساس اصلاحیه خرداد ماه ۹۵ برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۱۴:۵۳:۳۹
کد خبر: ۸۶۹۱۳۵
انتخابات مجلس بر اساس اصلاحیه خرداد ماه ۹۵ برگزار می‌شود
قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها با بیان اینکه آخرین اصلاحیه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مربوط به خردادماه ۹۵ است، گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی بر اساس اصلاحیه خرداد ماه ۹۵ برگزار می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «سید سلمان سامانی»، سخنگوی وزارت کشور، روز چهارشنبه در همایش فرمانداران سراسر کشور اظهار داشت: در اصلاحیه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی مفاد از جلمه شرایط تبلیغات انتخابات و میزان حد نصاب آرا و … تغییر یافته است که نقش فرمانداران در اجرای مفاد این قانون بسیار مهم است.

سامانی از فرمانداران خواست با مطالعه دقیق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشراف کامل بر تمام مواد آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید قدرت هماهنگی بالایی داشته باشند، تصریح کرد: وزارت کشور در دولت تدبیر و امید هیچ گاه یک طرف مناقشه نبوده است و استانداران و فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان و شهرستان باید با نگاه پدرانه موضوعات و مسائل را در راستای توسعه کشور حل و فصل کنند.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: در همه مسائل قانون فصل الخطاب است.

سامانی تسلط فرمانداران بر قانون را امری مهم در برگزاری انتخابات عنوان کرد و با اشاره به ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس گفت: طبق این ماده دستگاه ها مکلف شدند امکانات خود را به منظور برگزاری انتخابات در اختیار وزارت کشور و استانداری و فرمانداری ها قرار دهند که فرمانداران می توانند از ظرفیت این ماده در جهت افزایش توانمندی و برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات استفاده کنند.

وی تاکید کرد: برای ارتقاء دانش حقوقی مجموعه پیشنهاد می کنیم در فرمانداری ها شورای حقوقی با عضویت و بهره گیری از توان کارشناسان و حقوقدانان دارای صلاحیت سایر دستگاه های همان شهرستان تشکیل شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها یادآور شد: وزارت کشور مجری قانون انتخابات است و تمامی مواد این قانون باید در زمان مقرر و توسط مسئول مربوطه مورد عمل واقع شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز