روسیه: آمریکا باید به اقدامات ضد برجامی پایان دهد

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۲۲:۲۴:۱۱
کد خبر: ۸۶۹۳۰۸
روسیه: آمریکا باید به اقدامات ضد برجامی پایان دهد
نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین و آژانس بین المللی انرژی اتمی با دعوت از همه اعضای شورای حکام برای محکوم کردن سیاست های مخرب آمریکا در قبال ایران، اعلام کرد: آمریکا باید اخلال در اجرای مناسب برجام از سوی طرف های این توافق بین المللی را متوقف کند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، میخائیل اولیانوف روز چهارشنبه در سخنانی در نشست ویژه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که به درخواست آمریکا برای بررسی گام‌های ایران در برجامبرگزار و در قالب گزارشی کوتاه در حساب کاربری نمایندگی دائمی روسیه در وین منتشر شد، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: نسخه نجات معامله هسته‌ای ساده است؛ آمریکایی‌ها باید از ایجاد مانع برای اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت خودداری کنند و به اجرای تمام تعهدات خود در چارچوب برجام مطابق با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بازگردند.
مقام روس تصریح کرد: اجرای پایدار و بلندمدت برجامفقط می‌تواند با پایبندی کامل همه طرف‌های اینتوافق و نیز حفظ موازنه منافع و تکیه بر اصل اقدام متقابل تأمین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سیاست فشار اقتصادی آمریکا بر ایران را ضربه‌ای به بازرسی‌ها و اقدامات راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران ارزیابی کرد و گفت: مسؤولیت برای ضربهخوردن اقدامات راستی آزمایی آژانس در ایران به طور کامل برعهده آمریکاست.
اولیانوف افزود: فقط صبر و تحمل و خویشتنداری ایران امکان داد که برجام بیش از یک سال در حالت شناور بماند.
نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: اما بدیهی است که حفظ برجام بر روی یکی از دو ارکان آن دشوار است.
مقام روس خاطرنشان کرد که علاوه بر ضربه خوردن سیستم راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران، پیامدهای منفی اقدامات آمریکا علیه ایران بر کلسیستم پادمان‌های آژانس نیز تأثیر می‌گذارد.

اولیانوف در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: طرف روسی بر آمادگی خود برای ادامه جست وجوی راه حلهای قابل قبول برای مسائل موجود در چارچوب برجامتأکید دارد.
وی افزود: از همه شرکت کنندگان در معامله هسته‌ای دعوت می‌کنیم به طور کامل از برنامه جامع اقدام مشترک پیروی کرده و خویشتنداری و عقلانیت برای تحکیم امنیت بین المللی و حفظ برتری قانون در مناسبات بین المللی از خود نشان دهند.
ایران روز یکشنبه در پی خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی این کشور علیه ایران و عدم انجام تعهدات از سوی دولت‌های اروپایی و بقیه کشورهای امضا کننده توافق هسته‌ای، گام دوم کاهش تعهد به برنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را برداشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز