تکرار اظهار تمایل ترامپ برای مذاکره با ایران/ آمریکا از انگلیس قدردانی کرد

۱۳۹۸/۰۴/۲۱ - ۱۰:۲۵:۴۴
کد خبر: ۸۶۹۶۶۰
تکرار اظهار تمایل ترامپ برای مذاکره با ایران/ آمریکا از انگلیس قدردانی کرد
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری آنچه را که او "تلاش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آزار و مداخله در کشتی انگلیسی در نزدیکی تنگه هرمز" نامید، محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «مورگان اورتاگس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، از نیروی دریایی سلطنتی انگلیس برای حصول اطمینان از آزادی کشتیرانی قدردانی کرد و گفت تا اطمینان یافتن از اینکه امنیت بین المللی و تجارت جهانی از سوی آنچه که او "رژیم ایران" خواند، مختل نخواهد شد، فعالیت می کنند.

سخنگوی تازه کار وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره احتمال اقدامات اروپا برای بازگرداندن قطعنامه های شورای امنیت، نشان داد که آگاهی لازم را در این مورد ندارد و با طرح موضوعات بی ارتباط با این سوال اظهار کرد: وزیر خارجه در سراسر جهان با متحدانمان صحبت می کند.

مورتاگان افزود: رئیس جمهور گفته است که بدون پیش شرط با ایرانیان ملاقات خواهد کرد. بنابراین ما راه حل دیپلماتیک را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: ما چندین بار از متحدانمان خواسته ایم و از همین سالن هم گفته ایم که از ایران بخواهند تا این وضعیت را تشدید نکند، متحدان آمریکا و منافع ما را آزار ندهد و منطقه را تروریستی نکند.

نظر شما