یک فعال سیاسی اصولگرا:

اصلح مقبول نداشته باشیم شکست خواهیم خورد/ از روحانیت مبارز درخواست کردیم در ائتلاف سیاسی فراگیر ورود کنند/ از اصولگرایان یک نفر در ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۵:۲۷:۵۴
کد خبر: ۸۶۹۹۸۹
اصلح مقبول نداشته باشیم شکست خواهیم خورد/ از روحانیت مبارز درخواست کردیم در ائتلاف سیاسی فراگیر ورود کنند/ از اصولگرایان یک نفر در ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: احزاب و تشکل‌های اصولگرا از روحانیت مبارز درخواست کرده است تا به منظور شکل گیری یک ائتلاف سیاسی فراگیر، ورود پیدا کنند.

«حسین کنعانی‌مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره اجماع اصولگرایان بر سر کاندیداها از جمله قالیباف و جلیلی به خبرنگار سیاسی برنا گفت: در حال حاضر در پی این موضوع هستیم که یک اجماع کاملی بین جریان اصولگرایی به صورت فراگیر رخ دهد و احزاب و تشکل‌های اصولگرا نیز از روحانیت مبارز درخواست کرده تا به منظور شکل‌گیری یک ائتلاف سیاسی فراگیر، ورود پیدا کنند. 

کنعانی مقدم افزود: یقینا افرادی که می‌توانند در رقابت‌های ریاست جمهوری شرکت کنند، ثبت نام می‌کنند که طبیعی است. این بار از اصولگرایان، یک نفر در رقابت‌ها شرکت خواهد کرد چراکه در غیر این صورت، با شکست مواجه خواهیم شد. به همین دلیل اصولگرایان در حال حاضر در پی این موضوع هستند که یک اجماع حداکثری شکل بگیرد. همچنین به دنبال نامزدهایی هستیم که اصلح مقبول باشند یعنی صرفا اصلح بودن، کفایت نمی‌کند و مقبول بودن و رای داشتن نیز یک فاکتور مهمی است که در حال حاضر در پی آن هستیم.

وی ادامه داد: اگر افرادی که درصدد نامزدی در انتخابات هستند یا در مرحله آخر برای رقابت ها باقی بمانند این دو شرایط نامزدی را نداشته باشند به نظر می رسد که مجددا اصولگرایان با شکست مواجه خواهند شد. 

این فعال سیاسی اصولگرا در باره اصلح مقبول از نظر اصولگرایان دارای چه ویژگی‌هایی است و کدام یک از گزینه های اصولگرایان از جمله جلیلی و قالیباف به اصلح مقبول نزدیک‌ترند؟ نیز تصریح کرد: فعلا در مورد مصادیق بحث نمی‌کنیم، بلکه بحث این است که شرایطی که یک اصلح  مقبول دارد واضح است. در واقع اصلح فردی است که نسبت به همه نامزدها و گزینه‌ها، ارجحیت داشته باشد، توانمندی اداره کشور و قوه مجریه را داشته باشد و در نتیجه فرد منحصر بفردی در این مسئولیت باشد؛ دوم اینکه رای داشته باشد و مردم آن را قبول داشته باشند.

وی در مورد سخنان آیت‌الله مصباح یزدی در مورد انتخاب اصلح، حتی اگر این اصلح در میان اصلاح‌طلبان باشد نیز گفت: بنده معتقدم اصولگرایان باید هم به دنبال اصلح و هم به دنبال فرد مقبول باشند چراکه اگر مقبول نباشد می‌توان پشت سر آن نماز خواند اما رای نخواهد آورد.

کنعانی‌مقدم در پاسخ به اینکه آیا فراخوان حزب عدالت و پیشرفت آقای قالیباف به ویژه فراخوان اخیرش به نوعی در جهت وحدت شکنی او از میان اصولگرایان است یا خیر؟ بیان کرد: اینکه جوانان را دعوت کنیم کار بسیار خوبی بوده که توصیه رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب است، منتهی شیوه های مختلفی دارد و این شیوه‌ای که آقای قالیباف استفاده کردند باید بررسی کرد که جواب خواهد داد یا خیر.  آقای قالیباف در همین چارچوب جریان اصولگرایی در حال فعالیت است و تلاش می‌کند در همان چارچوب رفتار کند. وی در جلسات اصولگرایی هم حضور دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز