میرزایی نیکو در گفت و گو با برنا تشریح کرد:

دو راهکار کمیسیون شوراها برای بررسی مجدد موضوع استانی شدن انتخابات/ استانی شدن انتخابات در لایحه جامع قانون انتخابات قابل پیگیری است

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۵:۳۹:۴۳
کد خبر: ۸۷۰۲۴۱
دو راهکار کمیسیون شوراها برای بررسی مجدد موضوع استانی شدن انتخابات/ استانی شدن انتخابات در لایحه جامع قانون انتخابات قابل پیگیری است
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس دو راهکار کمیسیون شوراها برای بررسی مجدد موضوع استانی شدن انتخابات در مجلس را تشریح کرد.

«قاسم میرزایی‌نیکو»، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا درباره وضعیت موضوع استانی شدن انتخابات مجلس گفت: کمیسیون شوراها دو راهکار در خصوص پیگیری استانی شدن انتخابات مد نظر دارد. نخست این که از اساس موضوع برگزاری انتخابات 2 اسفند سال جاری به شیوه استانی شدن را منتفی دانسته و در یک بازه زمانی مشخص موارد مد نظر دولت و مجلس و نکات شورای نگهبان را در کنار هم بگذاریم و طرحی کامل برای دوره های بعد تدوین کنیم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: راهکار دوم این که از اساس موضوع استانی شدن انتخابات را در لایحه جامع انتخابات پیگیری کنیم.

میرزایی‌نیکو در خصوص ایرادات شورای نگهبان به موارد استانی شدن انتخابات مجلس در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات گفت: شورای نگهبان به صورت یکسره و قاطع مخالف استانی شدن انتخابات نیست اما مواردی دارد که باید این موارد در طرح لحاظ شود .

شورای نگهبان فرمول و دیدگاه خاص خود را در خصوص استانی شدن انتخابات دارد

وی ادامه داد: شورای نگهبان فرمول و دیدگاه خاص خود را در خصوص استانی شدن انتخابات دارد. در صورتی که بخواهیم این موضوع را به تایید شورا برسانیم، این موارد باید لحاظ شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در همین راستا کمیسیون شوراهای مجلس تصمیم گرفت تا مواردی که خلاف شرع بوده و امکان رفع ایراد شورای نگهبان وجود نداشت را به طور کامل حذف کند.

ارائه مجدد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات به صحن علنی مجلس

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس تاکید کرد: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات موارد مهمی در خصوص فعالیت احزاب در انتخابات دارد که می تواند در بهبود وضعیت آن ها موثر باشد از این حیث کمیسیون با اتمام تعطیلات مجلس مجدد مواردی از این طرح را در دستورکار قرار داده و برای بررسی مجدد به صحن علنی مجلس ارائه می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز