رئیس کمیته هسته‌ای مجلس:

افزایش خلوص غنی سازی و عبور ذخایر اورانیوم ایران ترک برجام نیست/ آخرین وضعیت به کارگیری سانتریفیوژهای IR۶ در گام بعدی ایران

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۵:۴۴:۵۴
کد خبر: ۸۷۰۲۵۲
افزایش خلوص غنی سازی و عبور ذخایر اورانیوم ایران ترک برجام نیست/ آخرین وضعیت به کارگیری سانتریفیوژهای IR۶ در گام بعدی ایران
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تشریح کرد که گام دوم ایران در کاهش تعهدات هسته ای شامل افزایش خلوص غنی سازی و گام نخست مبنی بر افزایش ذخایر اورانیوم به بیش از 300 کیلو اقداماتی بوده که بر اساس پیش بینی متن برجام در خصوص امکان اقدام متقابل در زمان بدعهدی در ماده 36 برجام پیش بینی شده است.

«محمدابراهیم رضایی»، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا درخصوص کاهش سطح تعهدات هسته‌ای ایران در ابتدا و انتهای ضرب‌العجل 60 روزه ایران به اروپا گفت: افزایش خلوص غنی سازی و گام نخست مبنی بر افزایش ذخایر اورانیوم به بیش از 300 کیلو اقداماتی بوده که بر اساس پیش بینی متن برجام در خصوص امکان اقدام متقابل در زمان بدعهدی در ماده 36 برجام پیش بینی شده است.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس تاکید کرد: در گام دوم افزایش سطح غنی سازی از 3.67 درصد به 4.5 درصد را داریم که می تواند در قدم های بعدی تا 20 درصد نیز ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: چنانچه اروپا تا 60 روز دیگر نتواند تعهدات برجامی و خواست ایران را تامین کند، جمهوری اسلامی گام سوم را بر می دارد و در آن زمان درباره به کارگیری سانتریفیوژهای مدل هایIR6 نیز تصمیم گیری می کنیم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در پیش بینی از عملکرد اروپا در ضرب العجل 60 روزه دوم گفت: بعید می دانم رویکرد متفاوتی از 60 روز اول از اروپا ببینیم.

به گزارش برنا طبق ماده 36 برجام وقتی طرف های مقابل به تعهدات‌شان پایبند نباشند به ایران این حق داده شده که متناسب با آن از میزان تعهدات خود کم کند.

نظر شما
پرونده ویژه