نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

انتخاب حقوقدان شورای نگهبان، حاشیه سیاسی نخواهد داشت/ قرار نیست هر حقوقدانی، حقوقدان شورای نگهبان شود/ احتمالا اعضا روز سه‌شنبه انتخاب خواهند شد

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۵:۰۵:۰۲
کد خبر: ۸۷۰۸۶۳
انتخاب حقوقدان شورای نگهبان، حاشیه سیاسی نخواهد داشت/ قرار نیست هر حقوقدانی، حقوقدان شورای نگهبان شود/ احتمالا اعضا روز سه‌شنبه انتخاب خواهند شد
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد انتخاب حقوقدان شورای نگهبان، حاشیه سیاسی نخواهد داشت.

«یحیی کمالی‌پور»، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان گفت: برخی اعلام کردند این افراد با گرایش خاص معرفی شده‌اند که منظورشان را متوجه نمی‌شوم. اگر منظورشان در بخش جریان‌های سیاسی است که پر واضح است کسی که به عنوان حقوقدان شورای نگهبان معرفی می‌شود، ضامن صیانت از انقلاب و نظام است. در چنین شرایطی مطمئنا اشخاصی که معرفی می‌شوند، باید واجد شرایط خاص و با دیگران تفاوت داشته باشند.

او ادامه داد: مطمئنا رئیس قوه قضائیه در گزینش خود معیارهای علمی، اخلاقی، تعهد به نظام و انقلاب و رهبری را مدنظر قرار دادند و باید هم اینگونه باشد. قرار نیست هر حقوقدانی، حقوقدان شواری نگهبان شود. نسبت به نحوه انتخاب افراد نه تنها هیچ مشکلی وجود ندارد بلکه از اختیارات رئیس قوه قضائیه است که  افراد واجد صلاحیت را معرفی کند. وقتی صحبت از حفظ نظام می‌شود کسانی که گرایش‌های سیاسی داشته باشند و آن گرایش‌های سیاسی با معیارهای اصولی نظام در تعارض باشد، آنها نمی‌توانند معرفی شوند.

این نماینده مجلس گفت: آقای رئیسی از بین افراد واجد صلاحیت زیاد این 5نفر را انتخاب کرده‌اند که 3نفر را باید مجلس انتخاب کند. گمان نمی‌کنم انتخاب این افراد خیلی حاشیه سیاسی داشته باشد.

کمالی‌پور گفت: ایراد گرفته‌اند این افراد از دانشگاه امام صادق (ع) هستند؛ این ایراد ماهیتی و قابل بحث نیست که به آن حاشیه داده‌اند. کار این افراد تطبیق قوانین با مقررات و قانون است. این افراد احتمالا سه‌شنبه انتخاب می‌شوند.  دوستان اگر با نگاه مثبت‌تری به قضیه نگاه کنند شاید بهتر باشد. هیچ‌کسی مصون از انتقاد نیست اگر انتقاد سازنده‌ای باشد رئیس محترم قوه قضائیه آن را می‌پذیرد و مطمئنا در نگاه‌های بعدی ترتیب اثر خواهد داد.

نظر شما
پرونده ویژه