الجزیره منتشر کرد؛

افشای توطئه بزرگ تروریستی بحرین علیه ایران/ حمایت از جوخه های ترور و گروهک ریگی

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۳:۴۶:۰۳
کد خبر: ۸۷۰۹۸۷
افشای توطئه بزرگ تروریستی بحرین علیه ایران/ حمایت از جوخه های ترور و گروهک ریگی
شبکه خبری الجزیره قطر روز یکشنبه با پخش یک فیلم مستند از حمایت‌های رژیم آل خلیفه بحرین از گروهک‌ تروریستی «انصار الفرقان» برای ایجاد نا امنی در داخل مرزهای ایران پرده برداشت.

به گزارش الجزیره، در این مستند تحقیقاتی که با عنوان «آتش افروزان» پخش شد، تصاویر محرمانه‌ای از «هشام بلوچی» سرکرده گروهک تروریستی انصار الفرقان که سال ۱۳۹۴ به هلاکت رسید، منتشر شده که نشان می‌دهد دولت بحرین برای انجام مأموریت‌های جاسوسی و انجام عملیات در خاک ایران از وی حمایت کرده است.

الجزیره در این فیلم مستند اظهاراتی از هشام بلوچی پیش از کشته شدنش پخش کرده که نشان می‌دهد، دولت بحرین از گروه تروریستی جند الله نیز حمایت کرده است.

بلوچی در بخشی از این فیلم می‌گوید: دستگاه‌های امنیتی بحرین من را در سال ۲۰۰۶ برای انجام مأموریت‌های جاسوسی و انجام عملیات در داخل خاک ایران به کار گرفتند.

وی در بخش دیگری از احتمال اینکه توسط دولت بحرین به خاطر اسراری که در اختیار دارد سر به نیست شود، ابراز نگرانی کرده است.

اردیبهشت ۱۳۹۴ رسانه‌ها گزارش دادند که هشام عزیزی معروف به ابوحفص البلوشی، فرمانده گروه انصار الفرقان و دو نفر از همراهانش در استان سیستان و بلوچستان کشته شدند.

در این برنامه مستند همچنین اسناد و تصاویری منتشر شده که حاکی از آن است دولت بحرین با همکاری گروه تروریستی القاعده سعی داشته تا شماری از مخالفان خود را ترور کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز