نماینده دادستان تهران:

۱۵ سال حبس ریخته گران‌‌ها قطعی شد

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۳:۰۹:۲۹
کد خبر: ۸۷۱۲۹۳
۱۵ سال حبس ریخته گران‌‌ها قطعی شد
نماینده دادستان تهران از قطعی شدن حکم برادران ریخته گران به 15 سال حبس خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، قهرمانی، نماینده دادستان تهران، در حاشیه دادگاه ۱۱ متهم پتروشیمی در جمع خبرنگاران در رابطه با قطعی شدن حکم ریخته گران ها گفت: جناب اقای بهروز ریخته گران و بردارشان جناب آقای فیروز ریخته گران قبلا به اتهام اخلال در نظام اقتصادی در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی به 15 سال محکوم شده بودند اما اعتراضی می‌‌کنند و پرونده به یکی از شعب دیوان ارجاع می‌شود و آن شعبه دیوان، حکم بدوی را نقض می‌‌کند. بعد از آن دادستان محترم تهران و ریاست وقت قوه قضاییه بر اساس پیشنهاد مشاوران خودشان اعمال ماده 477 می‌کنند و پرونده را برای رسیدگی مجدد به یکی از دیگر شعب دیوان ارجاع می‌دهند که آن شعبه دیوان رأی بدوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی را تأیید می‌کند، بنابراین 15 سال حبس جناب آقای فیروز ریخته‌گران و برادرشان اقای بهروز ریخته‌گران قطعی می‌شود. هر کدام به 15 سال حبس محکوم شدند. افراد دیگری هم جزو متهمان پرونده هستند که وضعیت آنها حسب رأی دادگاه رسیدگی و اجرا خواهد شد.

وی درباره پرونده بانک سرمایه اظهار کرد: 400 متهم هستند. برخی از متهمان  آمدند مسیر کیفرخواستشان صادر شده و در نوبت دادگاه هستند و عده ای هم کیفرخواستشان در آستانه صدور است.

قهرمانی در مورد پرونده ریخته گران در خصوص بانک سرمایه گفت: پرونده ریخته‌گران در مسیر تحقیقات بوده و تقریباً در مرحله قرار نهایی قرار دارد اما فعلاً به قرار نهایی منتهی نشده است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم تا شهریور پرونده اینها را به کیفرخواست برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز