با ۱۴۳ رأی موافق؛

طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی اصلاح شد

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۴:۵۴:۰۸
کد خبر: ۸۷۱۳۸۵
طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی اصلاح شد
نمایندگان مجلس در جریان اصلاح طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، با قید عدم مغایرت شرع در تبدیل اختیارات و وظایف سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، ایرادات شورای نگهبان را رفع کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده واحده طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعاده شده از شورای نگهبان با 140 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر موافقت کردند.

همچنین نمایندگان با حذف تبصره 4 ماده واحده در مورد ضرورت رعایت موازین شرعی در تشکیل این وزارتخانه با 143 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر موافقت کردند.

متن اصلاح شده ماده واحده به شرح زیر است:

از تاریخ تصویب این قانون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تمامی اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات در مواردی که مغایر شرع نیستند با رعایت بند د ماده 29 قانون خدمات مدیریت کشوری مصوب 8/7/1386 با اصلاحات و الحاقات بعدی و بند الف ماده 28 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 14/12/1395 و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به «وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» تبدیل می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز