موگرینی:

اینستکس عملیاتی شده است

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۹:۴۳:۵۳
کد خبر: ۸۷۱۴۸۹
اینستکس عملیاتی شده است
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اینستکس عملیاتی شده و تعدادی از کشورهای اروپایی علاقمند به پیوستن به این ساز و کار مالی هستند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، فدریکا موگرینی، رئیس اتحادیه اروپا در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل با بیان اینکه عدم پایبندی ایران به برجام اتفاق نیافتاده است، اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی عدم اجابت ایران را اعلام نکرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یادآورشد: تعداد دیگری از کشورهای اروپایی برای الحاق به اینستکس اعلام آمادگی کرده‌اند و اتحادیه اروپا از این مساله استقبال می‌کند.
وی گفت: همه ما درچارچوب برجام متفق‌القول هستیم که ایران باید به تمام تعهدات خود در برجام از اول پایبند بماند، هرچند که ما ازعدم پایبندی ایران بسیار متاسف هستیم اما به طور فنی تمام مراحل اینستکس در حال انجام است.

موگرینی افزود: کشورهای اروپایی فعلاً قصدی برای رجوع به ساز و کار حل اختلاف در برجام ندارند. اولین تراکنش‌ها در چارچوب اینستکس در حال انجام است. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درعین حال تاکید کرد: برجام جایگزینی ندارد و ایران نیز باید به تمام تعهدات خود در برجام پایبند بماند و اینکه آیا اینستکس شامل معاملات نفتی بشود یا خیر؟ این مساله باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما