در بیانیه ای مطرح شد؛

واکنش ترکیه به احتمال تحریم از سوی اتحادیه اروپا

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۱:۴۳:۱۱
کد خبر: ۸۷۱۷۰۵
واکنش ترکیه به احتمال تحریم از سوی اتحادیه اروپا
وزارت خارجه ترکیه با رد تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه این کشور، اعلام کرد این محدودیت‌ها تاثیری بر حفاری‌های آنکارا در شرق دریای مدیترانه ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بعد از اجماع نظر شورای وزیران اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه به بهانه حفاری‌های نفتی و گازی این کشور در شرق دریای مدیترانه، دولت ترکیه به این مسئله واکنش نشان داد.

وزارت خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال محدودیت روی منابع مالی و شرکت‌های همکار با ترکیه در حفاری میادین نفتی و گازی در نزدیکی قبرس تاثیری بر عزم آنکارا برای تداوم فعالیت‌ها جهت تامین انرژی خود در منطقه ندارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در این بیانیه آمده است: «نام نبردن اتحادیه اروپا از بخش ترکیه‌ای قبرس در تصمیمات خود، نشان می‌دهد که چه میزان این سازمان در موضوع قبرس جانبدارانه و جناحی عمل می‌کند».

اتحادیه اروپا روز گذشته در مرحله مقدماتی تعیین تحریم‌ها علیه ترکیه، مذاکرات بر سر «توافق فراگیر حمل‌ونقل هوایی» را تعلیق کرده و توافق کرد تا نشست‌های آتی شورای تجمیعی اروپا-ترکیه و مذاکرات عالی‌رتبه درخصوص روابط دوجانبه را فعلا برگزار نکند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز