نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد؛

ارجاع دو طرح مقابله با اقدامات آمریکا به کمیته‌های دفاعی و سیاست خارجی کمیسیون امنیت

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۲۰:۰۲:۰۹
کد خبر: ۸۷۲۰۲۰
ارجاع دو طرح مقابله با اقدامات آمریکا به کمیته‌های دفاعی و سیاست خارجی کمیسیون امنیت
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ۱۳ طرح در دستور کمیسیون، گفت: ۲ طرح مقابله با اقدامات آمریکا به کمیته‌های دفاعی و سیاست خارجی کمیسیون ارجاع شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «محمدجواد جمالی نوبندگانی»، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، در توضیح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: سرفصل طرح‌هایی را کمیسیون برای اقدامات متقابل با توجه به اقدامات ضد انسانی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به مرکز پژوهش‌های مجلس داده بود، امروز مرکز پژوهش‌ها پیش نویس 13 طرح را آماده و در کمیسیون ارایه کردند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به 13 طرح مذکور، تصریح کرد: طرح الزام دولت به شناسایی و افشای نقش ایالات متحده آمریکا در تروریسم سایبری، طرح الزام دولت به پیگیری نقش آمریکا در تحریم غذا، کالاهای کشاورزی و داروهای مورد نیاز، طرح الزام دولت به مقابله با اقدامات آمریکا در ارتباط با بیوتروریسم، طرح الزام دولت به پیگیری نقش آمریکا در کشتار مردم بی‌گناه یمن از طریق پشتیبانی نظامی، رجستری و اطلاعاتی به رهبری سعودی‌ و طرح الزام دولت به پیگیری و افشای نقش اقدامات بازدارنده آمریکا در انتقال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به جمعیت هلال‌احمر ایران برای سیل زدگان و زلزله زدگان ایرانی از جمله این طرح‌ها هستند.

وی افزود: طرح الزام دولت به پیگیری و اعلام عمومی موارد نقض معاهدات بین‌المللی توسط آمریکا، طرح الزام دولت به پیگیری اقدامات بحران‌ساز آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه اخیر و پیگیری آن در محاکم حقوقی بین‌المللی، طرح الزام دولت به پیگیری و اعلام نقش آمریکا در شکل‌گیری و توسعه و پشتیبانی از گروه داعش و انتقال فرمانده‌هانشان از سوریه به عراق و افغانستان از دیگر طرح‌های نام برده هستند.

جمالی نبوندگانی یادآور شد: طرح‌های مذکور با حضور کارشناسان وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، وزارت دفاع، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت و درمان، سپاه پاسداران و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفتند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از این طرح‌ها یک طرح به کمیته دفاعی کمیسیون و طرح دیگری به کمیته سیاست خارجی کمیسیون ارجاع شد.

نظر شما