با انتشار قطعنامه‌ای؛

مجلس نمایندگان اظهارات ترامپ علیه زنان کنگره را نژادپرستانه دانست

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۹:۰۳:۲۴
کد خبر: ۸۷۲۱۲۰
مجلس نمایندگان اظهارات ترامپ علیه زنان کنگره را نژادپرستانه دانست
مجلس نمایندگان ایالات متحده با انتشار قطعنامه‌ای اظهارات ترامپ علیه زنان دموکرات کنگره را به عنوان دیدگاهی "نژادپرستانه" محکوم کرد. برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه نیز به این قطعنامه رأی دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مجلس نمایندگان ایالات متحده، که اکثریت آن با دموکرات‌هاست، با انتشار قطعنامه‌ای اظهارات ترامپ علیه چهار نماینده زن حزب دموکرات را "نژادپرستانه" ارزیابی و محکوم کرد.

قطعنامه را ۲۴۰ نماینده امضا کردند. افزون بر نمایندگان دموکرات، چهار نماینده حزب جمهوری‌خواه و جاستین امش، نماینده مستقلی که حزب جمهوری‌خواه را به تازگی ترک کرده نیز قطعنامه را امضا کردند. ۱۸۷ نماینده به قطعنامه رأی منفی دادند.

در قطعنامه‌ای که شامگاه سه‌شنبه (۱۶ ژوئیه) منتشر شد و هیچ پیامد اجرائی ندارد، نمایندگان گفته‌اند که "اظهارات نژادپرستانه" ترامپ در کشور به نفرت علیه افرادی با ریشه و رنگ پوست متفاوت دامن می‌زند.

ترامپ روز یکشنبه در پیامی توییتری به زنان کنگره از حزب دموکرات توصیه کرده بود که به جای اقامت در آمریکا به کشورهای "اصلی" خود برگردند و مسائل آن کشورها را حل کنند. او پس از آن باز هم موضع خود را تکرار کرد، اما در عین حال خود را از دیدگاه‌های نژادپرستانه بری دانست.

نظر شما