اردکانیان:

ساعت کار ادارات تهران تغییر نمی‌کند

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۳:۱۰:۳۸
کد خبر: ۸۷۲۳۴۵
ساعت کار ادارات تهران تغییر نمی‌کند
وزیر نیرو در حاشیه هیات دولت گفت: وزیر نیرو درباره تعرفه گذاری برق مورد استفاده استخراج کنندگان رمز ارز(بیت کوین) از سوی دولت، اظهار کرد:در دولت مصوبه‌ای در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد که طی روزهای آتی در هیئت وزیران مطرح می شود و در آنجا هم اصل موضوع مورد بحث قرار می‌گیرد و در صورت پذیرش اصل موضوع، در خصوص تعرفه آن نیز اعلام نظر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا این مسئله را روشن کنم از پارسال به پیشنهاد وزارت نیرو هیئت مدیران وزیران تصویب کرد که بحث ایجاد محدودیت برای پرمصرف‌ها را از خود سازمان‌های دولتی شروع کنیم. در عین حال اینکه طبیعتا انتظارمان این است که سایر مصرف‌کنندگان در بخش‌های تجاری خانگی هم رعایت کنند ولی واقعیت این است ما از خود دولت شروع کنیم و شروع کردیم به همین منظور پارسال 2 مصوبه هیئت وزیران داد که اختصاص به  سال گذشته هم نداشت یعنی برای همه سال‌ها است که در فصل گرم تا زمانی که مصوبه لغو شود یا جایگزینی پیدا کند.

او ادامه داد: یکی از آن مصوبات در ۱۹ خرداد سال گذشته به تصویب رسید که بر اساس آن، بحث تغییر ساعت کار اداری در چهار استان مطرح شد و مصوبه دیگری هم در ۱۳ تیر ماه به تصویب رسید که بر اساس آن به کلیه استانداران اجازه داده شد که با توجه به اطلاعاتی که شرکت‌های توزیع برق عرضه می کنند و همچنین وضعیت دما و شرایط کشور، اجازه داشته باشند برای تغییر ساعت کار ادارات تصمیم گیری کنند به نحوی که دستگاه های سرمایشی فشار کمتری به شبکه های برق بیاورند تا با قطع برق و کمبود تولید و خاموشی مواجه نشویم.

اردکانیان مطرح کرد: تجربه خیلی خوبی بود چیزی حدود 2 هزار مگاوات توانستیم پارسال در مجموع مدیریت مصرف کنیم. امسال  وقتی با فصل گرم مواجه شدیم طبیعتا همان مصوبه‌ها نافذ بود منتها بحثی در هیئت وزیران مطرح شد که تغییر ساعات اداری برای تهران با توجه به ویژگی‌هایی که دارد و مراکزی که هستند و ارتباطات بیرون کشور تغییر ساعت می‌تواند موجب مشکلاتی هم بشود لذا قرار شد بنده با آقای وزیر کشور موضوع را در جلسه جداگانه بررسی کنیم. این جلسه با حضور وزیر کشور و استاندار تهران برگزار شد و تصمیم این شد که ساعت کار را در تهران تغییر ندهیم، اما در مقابل سازمان‌های دولتی با تأکید از سوی استانداری تهران، موظف شدند دمای آسایش را که بین ۲۴ تا ۲۵ درجه است، رعایت کنند و دما را در سازمان های دولتی کمتر نکنند تا از این حیث فشاری به تولید نیاید و اگر جایی از حد مجاز و متعارف تجاوز شد، استاندار موظف شد که موضوع را دنبال کند و تذکر دهد و همچنین نسبت به قطع برق در یک فاصله زمانی کوتاه اوج بار اقدام شود.

او بیان کرد:  گزارشی که من الان دریافت کردم این بود که موارد بسیار معدودی با هماهنگی و تأکید و اجازه استانداری تهران عمل شده که بعضی موسسات و مراکز بودند که برای ساعاتی به دلیل تخطی‌شان از این تصمیم و روالی که استانداری تهران برقرار کردند برقشان قطع شده و وصل شده و خدا را شکر گزارش دادند که توجه و تنبه کافی فراهم شده است. 

اردکانیان مطرح کرد:  امسال با توجه به همراهی که هموطنان داشتند علاوه بر اینکه فصل گرم مقداری زودتر شروع شد و افزایش دما تقریبا سراسری است، این گونه نیست که در بعضی نقاط شدت گرما داشته باشیم و بقیه جاها نه. هر یک درجه افزایش دما به طور متوسط در سطح کشور 1 هزار و 390 مگاوات توان مصرفی بیشتری را می‌طلبد ولی خوشبختانه در وضعیت خوبی هستیم و این محقق نشده مگر با همراهی و پشتیبانی که همه مصرف کنندگان داشتند تعرفه‌هایی هم که برای امسال وصب شد اثرگذار بوده و پرمصرف‌های پارسال امسال به میزان قابل ملاحظه‌ای به گروه خوش مصرف‌ها برگشتند.

او بیان کرد: مصوبه‌ای در دستور کار کمیسیون اقتصاد هیئت وزیران است که انشالله در همین روزها به هیئت وزیران می‌آید و هم اصل موضوع مورد بحث قرار می‌گیرد و در صورت پذیرش اصل موضوع تعرفه آن هم تصمیم‌گیری خواهد شد و انشالله در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز