عصبانیت معاون ترامپ از دیپلماسی موفق ایران

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۰۴:۴۲:۲۲
کد خبر: ۸۷۲۸۲۲
عصبانیت معاون ترامپ از دیپلماسی موفق ایران
معاون رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری که حاکی از عصبانیت ساکنان کاخ سفید از دیپلماسی موفق ایران است، سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ونزوئلا را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا بامداد جمعه در پیامی توئیتری نوشت: سفر ظریف وزیر خارجه ایران به ونزوئلا فرایاد می آورد که فعالیت های بی ثبات کننده ایران به فراتر از خاورمیانه گسترده می شود. حزب الله (لبنان) هنوز در نیمکره غربی فعال است و نفوذ مخرب ایران تهدیدی علیه امنیت و دمکراسی در منطقه ایجاد می کند.

پنس همچنین افزود: تلاش ظریف وزیر خارجه ایران برای تقویت مادورو دیکتاتور ونزوئلا شکست خواهد خورد. آمریکا در حمایت از ونزوئلای آزاد و علیه دشمنان دمکراسی پابرجا می ماند. مادورو باید برود.

این اظهارات پنس در حالی مطرح می شود که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در نشست عالی رتبه شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد به نیویورک رفت و به رغم محدودیت های اعمال شده علیه او توسط آمریکا، در مصاحبه های متعددی با رسانه های این کشور، از اهداف واقعی واشنگتن پرده برداشت.

ظریف در گفت وگوهای رسانه ای خود که به دلیل خبرسازی و گستردگی بازتاب آن در رسانه های مختلف جهان واکنش مقامهای کاخ سفید را نیز در پی داشت، درباره تروریسم اقتصادی آمریکا، نفتکش حامل نفت ایران که در جبل الطارق توقیف شده، احتمال مذاکره با آمریکا، توانایی های موشکی، احتمال جنگ و وقوع درگیری در خلیج فارس، حفظ برجام و گامهای دیگر جمهوری اسلامی ایران در قبال اجرایی نشدن تعهدات اروپایی ها به روشنگری پرداخت.

ظریف قرار است پس از نیویورک برای شرکت در نشست وزرای امورخارجه جنبش عدم تعهد به ونزوئلا سفر کند. ملاقاتهای دوجانبه با مقامات دولت ونزوئلا نیز در دستورکار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. وزیر امور خارجه پس از ونزوئلا به منظور دیدارهای دوجانبه به دو کشور نیکاراگوا و بولیوی در آمریکای جنوبی سفر می‌کند.

معاون دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حالی مدعی فعالیت بی ثبات کننده ایران در نیمکره (قاره آمریکا) است که کشورش با تحریمهای ظالمانه و حمایت از کودتای نظامی در ونزوئلا باعث بحران اقتصادی گسترده و عمیق در این کشور شده است.

خوان گوایدو رئیس مجلس ملی و سرکرده مخالفت دولت در ونزوئلا پس از مراسم تحلیف نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور وی را غاصب خوانده و خود را رئیس دولت موقت اعلام کرد.

آمریکا بلافاصله پس از اعلام گوایدو، او را به عنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا شناسایی کرده و تلاش آشکار خود برای براندازی دولت مادورو را شدت بخشید.

نظر شما