امام جمعه موقت تهران:

هیچ زمانی آمریکا انقدر ذلیل نبود/ اروپا به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۲:۵۲:۵۴
کد خبر: ۸۷۲۹۲۱
هیچ زمانی آمریکا انقدر ذلیل نبود/ اروپا به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد
امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقض تعهدات اروپایی ها یادآور شد: اروپا به هیچ‌یک از تعهدات خود در قبال برجام از جمله نفت، ارتباطات بانکی و ... عمل نکرده است و آمریکا نیز که با عهد شکنی موجب خجالت و ذلت ملت آمریکا شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: رستگار کسی است که پیرامون توحید دور بزند، گناه نکند و مطیع امر خدا باشد.

وی ادامه داد: امروز جوامع بشری باید یک خط را نگاه کنند و آن خط مهدی صاحب الزمان(ع) است. همچنین هرگز گردش روز و شب، امام زمان(ع) را پیر و خسته نمی‌کند و نظام طبیعت در او صدق پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در غیبت امام زمان‌(ع) باید به سراغ کسی برویم که از لحاظ سیاسی و اخلاقی فقیه است، گفت: باید تمامی کارهای خود را با این فقیه تطبیق دهیم.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: مسئولان تکلیف دارند که میز اداره خود را به امام زمان عرضه کنند، اتاق کارشان را به امام زمان عرضه کنند، کالا، وقت و زمان خود را به آن حضرت عرضه کنند و ببینند آیا امام عصر راضی هستند این میز و صندلی وجود داشته باشد، اما در راه کمک به خلق خدا به کار نرود.

امام جمعه موقت تهران، افزود: آیا امام زمان راضی است که فردی مسئول باشد، اما نسبت به مسئولیت خود سستی و سهل انگاری کند و به مشکلات مردم توجه نکرده و به دنبال راهکارهای حل مشکلات مردم نباشد.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه انسان برای سلوک به سوی خدا حرکت می کند، گفت: مسئله رهبری در دین اسلام یک مسئله اساسی است و زمان از حجت خدا خالی نیست و در عصر ما جوامع بشری در اطاعت خدا باید در مسیر حضرت مهدی«عج» حرکت کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقض تعهدات اروپایی ها یادآور شد: اروپا به هیچ‌یک از تعهدات خود در قبال برجام از جمله نفت، ارتباطات بانکی و ... عمل نکرده است و آمریکا نیز که با عهد شکنی موجب خجالت و ذلت ملت آمریکا شد.

وی خاطر نشان کرد: در هیچ زمانی آمریکا و حاکمانش تا این حد ذلیل و شکست خورده نبوده‌اند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در پی عدم اجرای برجام از سوی اروپا و آمریکا اعلام کرد که تعهدات ایران در برجام کاهش می یابد و در این راستا ۶۰ روز به اروپا و آمریکا مهلت دادیم.

وی ادامه داد: تعهدات ایران در برجام بر پایه تعهدات اروپا و آمریکا بود، این سقف باید روی دیوار و ستونی بنا شود که تعهدات آمریکا و اروپا است. آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نکردند و جمهوری اسلامی حرکتی قانون انجام داد که دنیا آن را قبول دارد.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به توقیف نفتکش جمهوری اسلامی ایران توسط دولت انگلیس در جبل الطارق گفت: توقیف نفتکش ایرانی بر خلاف تمامی قوانین بین المللی بوده است. جمهوری اسلامی می تواند به سازمان ملل متحد شکایت کند و صاحبان کشتی نیز می‌توانند به دادگستری اروپا شکایت کنند.

وی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: قیام آیت الله کاشانی علیه انگلستان در راستای ملی شدن نفت بود اما این حرکت را خاموش کردند تا به عصر امام خمینی (ره) رسید و نهضت ملت ایران آغاز شد و به نتیجه رسید. انقلاب اسلامی راهی درست و حق بود و در برابر ظلم و فساد ایستاد، امروز هم مقام معظم رهبری راه امام خمینی را با قوت هرچه بیشتر ادامه می دهند.

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن از هر طرف ما را احاطه کرده است، قرآن کریم در این شرایط به ملت ایران و ملت ها آرامش می‌دهد و می‌فرماید فالصبر انّ العاقبه للمتقین.

وی ادامه داد: عالم شیعه شیخ زکزاکی در زندان در وضعیت سخت و بدی به سر می برد. در نماز جمعه برای عافیت ایشان دعا می‌کنیم. خدایا ایشان را لباس عافیت عطا فرما و دشمنان اسلام، عدالت، پاکی و فضیلت را در هر کجا نابود کن.

امامی کاشانی ادامه داد: در ملاقاتی که ائمه جمعه با رهبر انقلاب داشتند ایشان و بر لزوم توجه به جوانان و نوجوانان تاکید کردند. توجه کردن به جوانان که آینده کشور به دست آنان است بسیار اهمیت دارد. باید تقوا در میان جوانان احیا شود. اوضاع و احوال خیابان‌ها، کوچه‌ها و دانشگاه ها باید اصلاح شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دختران و پسران باید ببینند اسلام چه می‌گوید. قرآن به پسران جوان می‌فرماید: «چشمان خود را پایین بیاندازید و به زنان فرماید شما هم خود را حفظ کنید.»

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب تاکید دارند که دشمن همه چیز ما را هدف قرار داده است می خواهد فساد و بی بند و باری را در کشور رایج کند. اگر جوانان ما به سمت بی‌بندوباری بروند، دشمن بر ما مسلط می‌شود.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با ائمه جمعه سراسر کشور،یادآور شد: در ملاقاتی که ائمه جمعه با ایشان داشتند؛ مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به جوانان و نوجوانان تاکید کردند و فرمودند که توجه کردن به جوانان که آینده کشور به دست آنان است بسیار اهمیت دارد. باید تقوا در میان جوانان احیا شود، اوضاع و احوال خیابان‌ها، کوچه‌ها و دانشگاه ها باید اصلاح شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب اشاره کردند که دشمن همه چیز ما را هدف قرار داده است، خاطر نشان کرد: دختران و پسران باید به اسلام توجه کنند. قرآن به پسران جوان می‌فرماید که چشمان خود را پایین بیاندازید و به زنان نیز می فرماید شما هم خود را حفظ کنید.

وی  خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد فساد و بی بند و باری را در کشور رایج کند. اگر جوانان ما به سمت بی‌بندوباری بروند، دشمن بر کشور مسلط می‌شود و به همین علت باید به نسل جوان توجه ویژه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز