ظریف در گفتگو با سی.ان.ان:

آمریکا تلاش می‌کند تنگه هرمز را ناامن کند/ برای گشت و گذار به نیویورک نمی‌آیم/ محدودیت‌هایی که در نیویورک اعمال کرده‌اند، غیرانسانی است

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۲۰:۳۸:۴۰
کد خبر: ۸۷۴۱۳۲
آمریکا تلاش می‌کند تنگه هرمز را ناامن کند/ برای گشت و گذار به نیویورک نمی‌آیم/ محدودیت‌هایی که در نیویورک اعمال کرده‌اند، غیرانسانی است
وزیر امور خارجه کشور در مصاحبه با شبکه خبری سی.ان.ان با تاکید بر اینکه خلیج فارس و تنگه هرمز رگ حیاتی ما هستند و امنیت آن‌ها برای ما فوق‌العاده مهم است، گفت: این آمریکا است که دخالت کرده و تلاش می‌کند این آب‌ها را برای ایران ناامن کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدجواد ظریف در این مصاحبه گفت: آمریکا در حال مداخله در خلیج فارس است تا این منطقه را برای ایران ناامن کند.

وی افزود: شما نمی‌توانید این آب ها را برای یک کشور ناامن اما برای کشورهای دیگر امن نگهدارد. آمریکا عامل ناامنی در خلیج فارس است و این ایران است که عامل حفظ امنیت در این منطقه بوده است.

ظریف با تاکید بر اینکه خلیج فارس و تنگه هرمز رگ حیاتی ما هستند و امنیت آن‌ها برای ما فوق‌العاده مهم است، گفت: این آمریکا است که دخالت کرده و تلاش می‌کند این آب‌ها را برای ایران ناامن کند. 

وزیر امور خارجه با اشاره به جنگ اقتصادی علیه مردم ایران اظهار داشت: الان یک جنگ در جریان است، یک جنگ اقتصادی علیه مردم ایران که جمعیت غیرنظامی هدف قرار داده است.

ظریف در مورد محدودیت‌هایی که برای او در نیویورک ایجاد شده بود گفت: من فقط برای چند روز اینجا هستم. سه ساختمان، جاهایی هستند که معمولا آنجا هستیم. اینجا، مقر هیأت‌مان و سازمان ملل متحد. من کار دیگری در نیویورک ندارم. برای گشت و گذار اینجا نمی‌آیم، آن زمان که اینجا در ایالات متحده دانشجو بودم، به اندازه کافی گشت و گذار کرده‌ام.

وی افزود: محدودیت‌هایی که علیه اعضای هیأت ما اعمال کرده‌اند، غیرانسانی است. فرزندان آن‌ها نمی‌توانند به مدرسه بروند، این غیرقابل قبول است. اقامت آن‌ها، به محله‌ای غیردیپلماتیک محدود شده است. این‌ موارد بی‌سابقه و بر خلاف توافقنامه میزبانی [از سازمان ملل] است. پذیرش افتخار میزبانی از سازمان ملل، با تعهدات و الزاماتی همراه است

نظر شما