قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها:

اهتمام دولت و مجلس در رفع معضل پسماند جدی است

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۰۹:۳۱:۱۴
کد خبر: ۸۷۴۲۴۰
اهتمام دولت و مجلس در رفع معضل پسماند جدی است
قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها با بیان اینکه اهتمام دولت و مجلس در رفع معضل پسماند جدی است تاکید کرد: امیدواریم با همکاری دولت و مجلس با تصویب این لایحه بتوان اقدامات ارزشمندی در مدیریت پسماند کشور انجام داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سید سلمان سامانی»، قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها، با اشاره به بررسی لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها در صحن علنی مجلس اظهار کرد: با عنایت ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مدیریت پسماند با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها تصمیمات بسیار مهمی با تصویب مواد این لایحه دولت گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: با تصویب ماده ۴ این لایحه سرمایه گذاری در ایجاد و بهره برداری از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی معاف از پرداخت مالیات شدند.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها تصریح کرد: همچنین بر اساس مصوبه مجلس قراردادهای خرید تضمینی برق از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی و عوارض مندرج در ماده ۲ این قانون نیز شامل این معافیت‌ها شد.

سامانی با بیان اینکه اهتمام دولت و مجلس در رفع معضل پسماند جدی است تاکید کرد: امیدواریم با همکاری دولت و مجلس با تصویب این لایحه بتوان اقدامات ارزشمندی در مدیریت پسماند کشور انجام داد.

وی یادآور شد: با تصویب ماده 5 این لایحه به منظور کمک به اجرای دقیق فرآیند اصولی مدیریت پسماند، کلیه فعالیت های مرتبط با مدیریت اجرایی پسماند شامل تفکیک از مبدأ، جمع آوری، پردازش، بازیافت، تولید انرژی و دفع، از مالیات مستقیم با نرخ صفر درصد برخوردار شدند.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها تاکید کرد: با تصویب این مواد، مشوقهاى قابل توجهى براى سرمایه گذاران در این حوزه ایجاد شده است و سرمایه گذارى در موضوع تبدیل پسماند به انرژى به یکى از پربازده ترین فعالیت ها تبدیل خواهد شد.

نظر شما