واکنش سخنگوی هیات رییسه به عزل علیرضا رحیمی

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۰:۲۸:۱۳
کد خبر: ۸۷۴۸۵۵
واکنش سخنگوی هیات رییسه به عزل علیرضا رحیمی
سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره خبر عزل علیرضا رحیمی از هیات رئیسه گفت: هرکدام از همکاران ما که اگر اصول اخلاق نمایندگی و اخلاقی را رعایت نکنند یقینا پاسخ و واکنش سایر نمایندگان طبیعی خواهد بود.

«اسدالله عباسی»، سخنگوی هیات رییسه مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص "جمع کردن امضا توسط نمایندگان برای عزل علیرضا رحیمی" گفت: براساس آیین نامه داخلی اگر تخلفی در رابطه با انجام وظایف در هیات رییسه صورت گرفته باشد در این صورت قابل پیگیری و رسیدگی است. اما اگر فقط صرفا بخاطر اظهارنظر یا همان محتوای سوال باشد در این خصوص بعید می دانم که مورد مواخذه و رسیدگی باشد و یا اینکه با آیین نامه مغایرت داشته باشد. 

او ادامه داد: سوالی که مطرح شده این است که اقای رحیمی در هیات رییسه اعمال نفوذ کرده و سوالی را که مربوط به وزیر دفاع نبوده را به شکلی القا کرده و آن را طرح کرده است، اما دیروز پاسخی که در این خصوص داده شد، این بود که در آن موقع مسئولیت سوال با اقای امیر ابادی بوده و در هیات رییسه هم  به تصویب رساندند که این سوال توسط ایشان در صحن مطرح شود.

عباسی بیان کرد: مطرح شدن این سوال در شرایط فعلی که سپاه پاسداران اقدامات شجاعانه ای را در بحث پهباد و کشتی داشت، صلاح نبود که در صحن به این شکل مطرح مطرح و حرف هایی زده شود که در محتوای سوال وجود نداشته است. سوال از وزیر باید در خصوص چارچوب بحث ها صورت گیرد. مثلا سریال گاندو چه ربطی به سوال داشته که مطرح شده است.

او گفت: به همین دلیل همکاران ما گفتند که اظهار نظر اقای رحیمی در چارچوب سوال و قانون نبوده و برخی گله مند بودند و احتمال واکنش ها در این خصوص طبیعی است.

سخنگوی هیات رییسه مطرح کرد: هرکدام از همکاران ما که اگر اصول اخلاق نمایندگی و اخلاقی را رعایت نکنند یقینا پاسخ و واکنش سایر نمایندگان طبیعی خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که ایا احتمال عزل ایشان وجود دارد، گفت: نه فکر نمی کنم که در این حد باشد. مگر تخلف و تخطی از قانون محرز شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز