یک فعال سیاسی اصولگرا:

جامعه روحانیت برای اثرگذاری ناتوان است/ سهم خواهی گروهی از اصولگرایان دلیل نرسیدن به وحدت میان آنهاست/ اگر اصولگرایان به سمت چهره‌های جنجالی بروند شکست خواهند خورد

۱۳۹۸/۰۵/۰۴ - ۰۵:۳۷:۳۵
کد خبر: ۸۷۵۰۷۵
جامعه روحانیت برای اثرگذاری ناتوان است/ سهم خواهی گروهی از اصولگرایان دلیل نرسیدن به وحدت میان آنهاست/ اگر اصولگرایان به سمت چهره‌های جنجالی بروند شکست خواهند خورد
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: به وحدت نرسیدن اصولگرایان دلایل متعددی دارد چراکه در این جریان گروه‌های مختلفی وجود دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «محمدباقر قالیباف»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در اواخر خرداد بود که طی پیامی از جوانان خواست تا چهره‌های نو را از میان افراد توانمند و با صلاحیت برای نامزدی در انتخابات مجلس معرفی کنند.

بر اساس اخباری که وجود دارد جامعه روحانیت در تلاش است تا انسجام و وحدتی را در بین اصولگرایان ایجاد کند بنابراین در همین راستا با یکی از چهره های اصولگرایی به گفت‌وگو نشستیم.

«امیررضا واعظ آشتیانی»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در رابطه با وجود وحدت و انسجام در بین اصولگرایان مطرح کرد: خانواده اصولگرایی، با در نظر گرفتن تنوع نگاه خانواده بزرگی است؛ هماهنگی بین این جریان کار بسیار دشواری است. من معتقد هستم اگر بتوان این تنوع نگاه را به یک اجماع نسبی رساند به نتیجه خوبی منتج می‌شود. اما اگر این جریان به اجماع نرسد به احتمال زیاد با چالش روبرو شده و اصولگرایان آسیب پذیر می‌شوند، ضمن اینکه در فضای عمومی کشور نگاه به اصولگرایان مثبت‌تر است.

واعظ آشتیانی در پاسخ به این سوال که آیا در بین جریان اصولگرا انشقاق وجود دارد؟ اظهار کرد: انشقاقی در جریان اصولگرایی وجود ندارد؛ بلکه تنوع نگاه است که این جریان را به چند دسته تقسیم کرده که باعث می‌شود یک وحدت جامع و کامل برای این جریان حاصل نشود. ضمن اینکه در مجموعه اصلاح‌طلبان نیز این تنوع نگاه وجود دارد؛ برای مثال عده‌ای می‌گویند ما باید پای دولت بایستیم عده‌ای عقیده دارند که ما بی‌خود خود را هزینه کرده‌ایم و عده‌ای دیگر نیز می‌خواهند، هرچه زودتر خود را از دولت جدا و تطهیر کنند بنابراین نمی‌توان گفت که آرامش در دو جناح اصلی ایران وجود دارد.

او افزود: جمع کردن و به اجماع رساندن نسبی گروه‌های سیاسی کار دشواری است اما در عین حال ناشدنی نیست و می‌توان به نتیجه‌ای رسید.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا جامعه روحانیت می‌تواند در اجماع اصولگرایان تاثیر گذار باشد؟ بیان کرد: جامعه روحانیت یک نقش سنتی دارد و از گذشته نیز جمعی از جامعه روحانیت نقشی را برای اتحاد و انسجام اصولگرایان ایفا می‌کردند. جامعه روحانیت در دوران گذشته وزن بالایی داشتند اما در شرایط امروز، جامعه روحانیت نمی‌تواند نقش گذشته را ایفا بکند اما باید اشاره کرد که تاثیر گذار خواهند بود.

وی افزود: هر گروهی که در مجموعه اصولگرایی در راستای وحدت و انسجام پیش قدم شود حتما تاثیرات خود را خواهد داشت. اما در عین حال ممکن است که اثرات خود را نداشته باشد.

واعظ آشتیانی در خصوص اینکه چرا تاکنون اصولگرایان به وحدت نرسیده‌اند؟ بیان کرد: به وحدت نرسیدن اصولگرایان دلایل متعددی دارد چراکه در این جریان گروه‌های مختلفی وجود دارد. گروهی از آنها عافیت طلب هستند، گروهی سهم بیشتری می‌خواهد و... چنین مسائلی حول این جریان وجود دارد که باعث می‌شود انسجام در بین این جریان سخت شود. این موضوعات جدید نیست و از گذشته در مجموعه اصولگرایی وجود داشته است؛ اما چون بزرگترهایی بودند که تلاش در جهت انسجام نسبی می‌کردند باعث می‌شد که خیلی از مسائل به وجود نیاید.

فعال سیاسی اصولگرا در پایان تشریح کرد: اما طیف اصلی اصولگرایی که به سمت کارآمدی نظام، انسجام، بهروری در کشور و شایسته سالاری  هستند، به دنبال سهم خواهی نبوده و دغدغه انقلاب و ارزش های انقلاب برای آنها مهم است و می‌توانند در مجلس نقش خوبی را ایفا کنند. اگر بنا باشد که اصولگرایان به سمت چهره های تکراری و جنجالی بروند کار سختی را در پیش خواهند داشت. بنابر این نیاز است تا افرادی خوش فکر، کارآمد و افرادی که بتوانند اثر گذار باشند انتخاب شوند. مردم دوست دارند افرادی را انتخاب کنند که دغدغه انقلاب و ارزش ها را داشته باشند و همچنین منفعت طلب و ژن خوب نباشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز