در دیدار وزیران دو کشور؛

ایران و چین بر گسترش همکاری‌های کشاورزی تاکید کردند

۱۳۹۸/۰۵/۰۴ - ۱۳:۲۸:۱۶
کد خبر: ۸۷۶۲۹۶
ایران و چین بر گسترش همکاری‌های کشاورزی تاکید کردند
وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران که به منظور توسعه و تقویت روابط اقتصادی به ویژه در حوزه کشاورزی به پکن سفر کرده است روز جمعه با همتای چینی خود دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمود حجتی»، وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار استفاده از ظرفیت های موجود را راهبرد جدید همکاری های کشاورزی ایران و چین عنوان کرد و گفت: تهران و پکن عزم خود را برای گسترش همکاری ها جزم کرده و تلاش دارند با بهره گیری از امکانات، دانش و ظرفیت های موجود، این همکاری ها را بیش از پیش توسعه دهند.

«هان چانگفو» وزیر کشاورزی چین نیز در این دیدار بر ضرورت همکاری های فنی، انتقال تجربیات، توسعه مناسبات دوجانبه و پشتیبانی علمی از یکدیگر در بخش های مختلف تاکید کرد.

در این دیدار که تعدادی از مدیران و روسای سازمان های تابعه وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند دو طرف بر توسعه مناسبات در زمینه های مختلف کشاورزی تاکید کردند.

«محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب با هدف تقویت و توسعه روابط اقتصادی در حوزه کشاورزی در سفری چهار روزه وارد پکن شد.

وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به چین عازم شهر «چنگ دائو» شد تا از پروژه های کشاورزی این شهر بازدید کند.

وی پیش از این نیز از پژوهشگاه علوم کشاورزی چین در پکن بازدید و با رییس این پژوهشگاه دیدار کرد.

نظر شما