نماینده مردم تهران در مجلس:

اگر آقای روحانی و آقای عارف در انتخابات می‌ماندند هر دو رای نمی‌آوردند/ در ۱۴۰۰ دوباره به ۱۳۸۴ برنگردیم

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۰۵:۱۲:۵۱
کد خبر: ۸۷۶۳۱۵
اگر آقای روحانی و آقای عارف در انتخابات می‌ماندند هر دو رای نمی‌آوردند/ در ۱۴۰۰ دوباره به ۱۳۸۴ برنگردیم
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در صورتی باید به گذشته برگشت که بگوییم اشتباهات دیگر تکرار نمی‌شود و در سال 1400دوباره به 1384 برنگردیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، عباس عبدی اخیرا در گفتگویی بیان کرد: «محمدرضا عارف»، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان، در انتخابات92 خودش آمده بود و فکر می‌کرد می‌آید و اینها هم حمایت می‌کنند. هیچ‌کس به آقای عارف نگفته بود که نامزد شود. البته حقش بود که نامزد شود و هر کسی این حق را دارد ولی اصلاح‌طلبان به کسی نگفته بودند برود نامزد شود و از او حمایت کنند.»

در این ارتباط «احمد مازنی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، گفت: اینکه کسی از کاندیداها دعوت کرده یا خیر، مشکلی را حل نمی‌کند. بعد از وقایع سال 88 درصدد بودیم جامعه را از بازی باخت- باخت به یک بازی برد- برد هدایت کنیم و از شرایط سخت و جهنمی که در کشور حاکم بود، عبور و شرایط بهتری را برای کشور فراهم کنیم.

او ادامه داد: در آن موقعیت افرادی از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل برای ریاست جمهوری ثبت نام و تایید صلاحیت شدند که دکتر عارف و دکتر روحانی بیشتر امکان رای آوردن‌شان مهیا بود.

مازنی مطرح کرد: عارف به جبهه اصلاحات تعلق داشت و سابقه‌اش گرایش به سمت جریان اصلاحات بود ولی همواره معتدل حرکت کرده است. آقای روحانی هم سابقه‌اش اصولگرایی بود که ایشان هم به عنوان یک جبهه معتدل مطرح بودند. جریان معتدل اصولگرا و جریان معتدل اصلاح‌طلب به این جمع‌بندی رسیدند که برای قرار گرفتن قطار اداره کشور به ریل عقلانیت و منطق و فاصله گرفتن از شرایط 8سال دولت نهم و دهم، بین آقای عارف و روحانی یک نفر انتخاب شود و این امر منجر به حاکم شدن فضای عقلانیت در مسائل داخلی و روابط بین‌الملل شد.

نماینده مردم تهران بابیان این جمله که «اگر هم آقای روحانی و هم آقای عارف می‌ماندند هر دو رای نمی‌آوردند» گفت: در جمع‌بندی آقای عارف به نفع روحانی کنار کشید. اینکه بگوییم در آن موقع از آقای عارف دعوت شده بود یا با اراده شخصی شرکت کردند مشکلی را حل نمی‌کند. عارف یک شخصیت خردگرا دارد و به عقل جمعی اعتقاد دارد. این طور نیست که در مسائل  مهمی مثل ریاست جمهوری بدون مشورت با بزرگان  و صاحب نظران تصمیمی به این مهمی اتخاذ کرده باشد.

او افزود: این افراد که این صحبت‌ها را مطرح می کنند، بگویند اصلاح‌طلبان مشخصا از چه کسی دعوت کرده بودند برای ریاست جمهوری؟ از آقای روحانی دعوت کرده بودند؟ در بین شخصیت‌هایی که ثبت‌نام  کردند و تائید صلاحیت شدند و به عرصه انتخابات ورود کردند، آقای عارف تعلق به جبهه اصلاحات داشت و قطعا با مشورت عقلا و رهبران کشور وارد انتخابات شدند و با مشورت و در خواست این عقلا نیز کناره‌گیری کردند و شرایط را برای آقای روحانی فراهم کردند.

مازنی گفت: طرح این‌گونه مسائل برگرداندن کشور به شرایط غیرعقلانی سال‌های قبل از 92 است. باید روبه جلو حرکت کنیم و نگاه‌مان به آینده باشد نه اینکه به گذشته برگردیم آن هم با این ادبیات.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: اگر نگاه‌مان به گذشته این باشد که چه خطایی را مرتکب شده‌ایم خیلی خوب است. در سال 84 آقای رفسنجانی و دکتر معین و مهرعلیزاده و کروبی را داشتیم نصف رای آقای هاشمی به جبهه اصلاحات تعلق داشت. اگر از بین این 4نفر یکی انتخاب می شد، اصلاح‌طلبان پیروز بودند اما تفرق جبهه اصلاحات باعث شد کشور دو دستی تقدیم آقای احمدی‌نژاد شود.

او در پایان افزود: در صورتی باید به گذشته برگشت که بگوییم اشتباهات دیگر تکرار نمی‌شود و در سال 1400دوباره به 1384 برنگردیم. در انتخابات مجلس 98 به جای وحدت، تفرقه افکنی در جبهه اصلاحات ایجاد نکنیم. گفتمان همبستگی و هماهنگی و ادامه حرکت به سمت عقلانیت و اعتدال را تقویت کنیم. باید بگوییم در سال 88 می‌توانستیم بهتر عمل کنیم، اینکه بگوییم در 92 از چه کسی دعوت شده و یا از چه کسی حمایت نشده درون جبهه اصلاحات، آب به اسیاب دیگران ریختن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز