رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد:

تهدید داعش همچنان باقی است

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۱۴:۵۱:۴۲
کد خبر: ۸۷۷۳۹۸
تهدید داعش همچنان باقی است
رئیس‌ ستاد مشترک ارتش آمریکا هشدار داد: تهدید این گروه همچنان باقی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در دیدار با فرماندهان آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش در «بغداد» پایتخت عراق هشدار داد علیرغم آنکه خلیفه «داعش» عراق و سوریه را ترک کرده است اما تهدیدات این گروه همچنان باقی است.

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع آمریکا (دیفنس) گزارش کرد، این مقام نظامی آمریکا تصریح کرد، گرچه راهبرد بیرون راندن خلیفه داعش از عراق و سوریه موفقیت‌آمیز بوده است اما این به مفهوم آن نیست که مبارزه علیه ایدئولوژی داعش به پایان رسیده است.

دانفورد با فرماندهان آمریکایی و ائتلاف ضدداعش درباره گام‌های بعدی راهبرد ممانعت از بازگشت داعش به عراق و سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد و تأکید کرد که نکته و خط مشی اصلی این است که تهدید داعش هنوز از بین نرفته است.

دانفورد در گفت‌وگو با خبرنگارانی که او را همراهی می‌کردند، گفت: «ما قطعاً به پیشرفت‌هایی که از سال 2015.....در راستای پاکسازی موصل، رقه و فلوجه و مکان های دیگر از وجود داعش داشتیم، افتخار می‌کنیم اما همچنین می‌دانیم که همچنان شورش‌های تقریباً پرجنب و جوشی وجود دارد که به تاکتیک‌های چریکی تبدیل شده است و بنابراین همچنان تهدید وجود دارد».

طبق این گزارش، خلیفه داعش شکست خورده است اما داعش هنوز ناپدید نشده است و به یک گروه چریکی تبدیل شده است به طوریکه اعضای این گروه با یکدیگر تشکیل گروه داده‌اند تا حملات خفیفی را انجام دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز