یومیوری ژاپن:

ژاپن به ائتلاف دریایی آمریکا نخواهد پیوست

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۱۴:۵۶:۰۹
کد خبر: ۸۷۷۴۰۱
ژاپن به ائتلاف دریایی آمریکا نخواهد پیوست
روزنامه «یومیوری شیمبون» ژاپن نوشت: ژاپن با وجود فشارهای آمریکا علاقه ای برای پیوستن به ائتلاف دریایی واشنگتن ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه «یومیوری شیمبون» ژاپن در تحلیلی ضمن اشاره به روابط دوستانه و تاریخی توکیو و تهران به نقل از منابع آگاه در دولت «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن نوشت که این کشور با وجود فشارهای آمریکا علاقه ای برای پیوستن به ائتلاف دریایی واشنگتن ندارد.

بر اساس این گزارش، در حالی که برخی منابع از همراهی کره جنوبی با ائتلاف آمریکا از طریق یک ناو جنگی به منطقه خلیج فارس خبر داده اند مقامات ژاپن هنور درخواست واشنگتن را بی پاسخ گذاشته و به آن جواب مثبت نداده اند.

مقامات ژاپن دوست دارند به جای تشکیل یک ائتلاف، این موضوع را از طریق گفت و گو و مصالحه حل کنند به همین دلیل اعلام کرده اند که همه راه های ممکن را بررسی می کنند و بعد به درخواست آمریکا جواب خواهند داد.

در همین حال امروز یکشنبه برخی دیگر از رسانه های ژاپن از جمله خبرگزاری جی جی پرس نیز گزارش کرده بودند توکیو راه حل دیپلماتیک را راهکار حل تنش های خاورمیانه می داند و علاقه ای به تنش ندارد.

این رسانه از بروز اختلاف میان دولتمردان ژاپنی برای پیوستن یا نپیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا خبرداده و نوشته است آمریکا همچنان تلاش می کند از مشارکت دیگر کشورها برای تامین امنیت تنگه هرمز بهره ببرد، اما ژاپن تا کنون این درخواست واشنگتن را بی پاسخ گذاشته است.

براساس این گزارش، ظاهرا مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به عنوان نشانه ای از درماندگی و یاس کشورش برای تامین امنیت خلیج فارس در یک نطق تلویزیونی از دولت های ژاپن، انگلیس، فرانسه، آلمان، نروژ، کره جنوبی و استرالیا خواست به یک ائتلاف دریایی برای تامین امنیت تنگه هرمز بپیوندند.

روزنامه ژاپن تودی هم هفته گذشته نوشت افکار عمومی این کشور مخالف پیوستن ژاپن به ائتلاف دریایی آمریکا برای حراست از نفتکش ها در تنگه هرمز و دریای عمان هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز