رسول منتجب‌نیا:

مسئولین نباید به بهانه نظارت استصوابی چهره های شاخص را از مردم بگیرند/ تنها راه، اصلاحات است که می‌تواند ما را نجات دهد/ نظام بالا دستی در حزب را قبول نداریم

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۱۸:۵۶:۴۷
کد خبر: ۸۷۷۵۱۰
مسئولین نباید به بهانه نظارت استصوابی چهره های شاخص را از مردم بگیرند/ تنها راه، اصلاحات است که می‌تواند ما را نجات دهد/ نظام بالا دستی در حزب را قبول نداریم
رسول منتج‌نیا در نخستین نشست خبری حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: مسئولین نظام باید این اجازه را بدهند تا نخبگان و دلسوزان این سرزمین حضور داشته باشند و به بهانه نظارت استصوابی چهره های شاخص را از مردم نگیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، رسول منتج‌نیا در نخستین نشست خبری حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: حزب جمهوریت ایران اسلامی حزب نو پایی است، این حزب که در هفته گذشته در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تقاضای آن به تصویب کمیسیون رسید و از همینجا نیز از زحمات وزارت کشور تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی افزود: به زودی مقدمات کنگره را فراهم خواهیم کرد و مسیر تشکیل یک حزب مردمی و قانونی را طی می کنیم. ما ۲۷ نفر عضو هیئت موسس داریم که در آن از جنسیت، قومیت، مذاهب گونان و... شرکت کرده‌اند.

منتجب‌نیا درباره حضور این حزب در دیگر استان‌ها گفت: ما از ۱۵ استان نماینده در هیئت موسس خود داریم و قبل از آنکه این حزب به تصویب کمیسیون ماده ۱۰ برسد، کارهای مقدماتی را با هماهنگی وزارت کشور شکل دادیم. در اکثریت استان ها هسته مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی تشکیل شده و آماده هستند تا عضو گیری را انجام داده و برای اعضا پرونده تشکیل دهند.

photo_۲۰۱۹-۰۷-۲۸_۰۹-۲۹-۴۸

وی افزود: اساسنامه و مرامنامه ما به تصویب وزارت کشور رسیده است و در صدد تهیه یک مانیفست برای حزب هستیم که انشالله بتوانیم در مسیری که می خواهیم حرکت کنیم موفق شویم.

این فعال سیاسی اصلا‌ح‌طلب در خصوص نامگذاری این حزب گفت: نام حزب جمهوریت اسلامی را ما در یک جلسه ای با حضور اعضای هیئت موسس انتخاب کردیم و در آن جلسه بالغ بر ۳۰ اسم دریافت شد که در نهایت تصمیم ما برآن شد که نام حزب جمهوریت ایران اسلامی را انتخاب کنیم. در حزب جمهوریت ایران اسلامی؛ جمهوری و اسلامیت مد نظر ماست 

وی با بیان اینکه امروز حضور مردم در صحنه برای ما بسیار مهم است، گفت: امروز چرا شاهد آن هستیم که حضور مردم کمرنگ احساس می‌شود و به نظر میرسد آنچنان که باید توجه بشه به مردم نشده است. نگرانی ها و نارضایتی هایی که امروز وجود دارد نیز از همین جا نشئت می گیرد. مردم ما در تنگناهای سختی قرار گرفته‌اند و بی عدالتی، تبعیض و فاصله طبقاتی به چشم می‌آید و این مسائل جز چیزهایی است که ما را و مردم ما را آزار می دهد.

وی افزود: در نظام جمهوریت ایران اسلامی نباید رانت خواری، طبقات بالا و پایین وجود داشته باشند و همچنین نباید اکثریت مردم ما در خط فقر بسر ببرند بنابراین حزب جمهوریت ایران اسلامی دنبال این است که برای موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برنامه ریزی کند.

منتجب‌نیا گفت: ما در راستای نظام حرکت می کنیم و مشکلات مردم برای ما یک امر مهم است که باید در نظر گرفته شود ما به دنبال جمهوریتی هستیم که باید با شرایط بومی لحاظ شود؛ مهمترین چیز برای ما قانون اساسی است که اصل آن را مردم تشکیل می‌دهند. قانون اساسی بیشترین توجه را به مردم کرده است و ما شاهد آن هستیم که امروز بیشترین فشار بر روی مردم است؛ حزب جمهوریت ایران اسلامی می‌خواهد، انتقاد سازند داشته باشد اما باید بگویم که مخالف نظام نیستیم.

وی با بیان اینکه کمیته های ما برنامه برای کشور خواهد داشت، اظهار داشت: این این حزب می‌خواهد با برنامه وارد صحنه شود و امیدواریم موفق شود. به طور قطع گرایش حزب ما اصلاح طلبانه است و دوستانی که ما در خدمت آنها هستیم با سابقه اصلاح طلبانه فعالیت کرده اند؛ ما اعتقاد داریم که در اصلاحات باید یک پالایشی صورت بگیرد. از دوستان خود در احزاب دیگر می‌خواهم که بنشینند و آسیب شناسی بکنند چرا که اگر ما به مسائل مردمی بپردازیم مردم نیز با آغوش باز ما را انتخاب می‌کنند.

منتجب‌نیا افزود: ما معتقدیم که مردم باید حضور چشمگیر داشته باشند، منتهی مسئولین نظام باید این اجازه را بدهند تا نخبگان و دلسوزان این سرزمین حضور داشته باشند و به بهانه نظارت استصوابی چهره های شاخص را از مردم نگیرند.

وی با تاکید بر رعایت مرّ قانون گفت: شرکت در انتخابات باید انجام شود اما مر قانون نیز باید انجام شود. اگر فضا را باز بکنند؛ مجلس و ریاست جمهوری ما این اقتدار را پیدا میکند تا به مشکلات مردم بپردازد. در ارتباط با سایر احزاب و جمعیت های اصلاح طلب نیز باید بگویم که بنای ما همراهی و همدلی است. ما با همه ی احزاب به دنبال تعامل هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات پیشین بیان داشت: ما در سال ۹۲ و ۹۶ بنا به ضرورتی که وجود داشت ائتلافی را برای معرفی کاندیداتوری ریاست جمهوری انجام دادیم و دلیل آن نیز این بود که کاندیداهای اصلاح طلب، رد صلاحیت شده و حضور نداشتند بنابراین ما مجبور شدیم تا از طیف هایی انتخاب کنیم که اصلاح طلب نبودند.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که تنها راه، اصلاحات است که می‌تواند ما را نجات داده و به پیشرفت برساند بنابر این ایده آل ما یک کاندیدای اصلاح طلب است اما اگر ضرورتی ایجاد شود که ما به حداقل ها راضی شویم این کار را خواهیم کرد. در گفت و گوی ملی طرحی بود که دوستان ما در مجلس مطرح کردند و معتقدم قبل از گفت و گوی ملی ما نیاز داریم که به یک فهمی در منافع ملی برسیم. باید منافع ملی که از سوی همه جریان ها مد نظر است.

منتجب‌نیا با بیان اینکه در حزب اعتماد ملی ما به دنبال تعامل و هماهنگی با حفظ استقلال بودیم، اظهار داشت: اما آن چیزی که ما شاهد آن بودیم بیشتر تحمیل نظرات بود. ما نظام بالا دستی را در حزب قبول نداریم و برای دوستان خود در حزب ارزش قائل هستیم و هیچکس نمی تواند برای اعضای ما تصمیم بگیرد اما متاسفانه د حزب اعتماد ملی بعضی ها به دنبال تعامل نبودند.

خبرنگار: علی چاهه

نظر شما