تناقض گویی آمریکایی ها به هشدار ایران درباره پهپاد آمریکایی

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۰۱:۰۹:۰۴
کد خبر: ۸۷۸۶۷۵
تناقض گویی آمریکایی ها به هشدار ایران درباره پهپاد آمریکایی
مقامهای آمریکایی ضمن اعتراف به این واقعیت که ایران پیش و پس از سرنگون کردن پهپاد گلوبال هاک 6 بار هشدار داده بود، مدعی شدند که هیچ هشداری به آمریکایی ها ارسال نشده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، تارنمای «میلیتاری» سه شنبه شب گزارش داد «بیل اوربان» سخنگوی گروه تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) اعتراف کرد که مقام های این گروه پس از تحلیل ها به این نتیجه رسیدند که در طول 12 ساعت پیش و پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی «پایگاه های دفاعی ایران» در 6 موقعیت روی کانال رادیویی حفاظت بین المللی به پرنده ها و هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده هشدار داده یا از آن ها پرس وجو کرده اند.

این مقام ارتش آمریکا در عین حال برای توجیه ادعای عدم دریافت پیام هشدار ایران و در تناقض با اظهارات پیشین خود گفت: هیچ یک [از پیام ها] توسط [پهپاد] آر.کیو-4 که در حریم هوایی بین المللی در مجاورت تنگه هرمز سرنگون شده بود، ضبط یا گزارش نشده بود. همچنین هیچ یک توسط هواپیمای دیگری در زمان سرنگونی دریافت، گزارش یا ضبط نشده بود.

وی همچنین ادعا کرد که سنتکام از هیچ تلاشی از سوی ایران برای هشدار به نیروها و مقرهای آمریکا پیش از اقدام به سرنگونی آر.کیو-4 مطلع نیست.

سخنگوی گروه تروریستی سنتکام در حالی این ادعا را مطرح کرد که در همین بیانیه اعتراف می کند که ایران 6 بار در کانال رادیویی بین المللی اقدام به هشدار به هواپیماهای آمریکایی کرده است.

همچنین، ادعای آمریکایی درباره سرنگون شدن پهپادشان در آب های بین المللی در حالی است که پدافند هوایی یکپارچه کشورمان پس از سرنگون کردن این هواپیمای متجاوز، لاشه آن را که در آب های سرزمینی کشورمان سقوط کرده بود، یافته و به نمایش گذاشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز