سفیر سابق آمریکا در سوریه:

حضور آمریکا در سوریه برای مقابله با ایران ادامه می یابد

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۰۷:۵۷:۰۱
کد خبر: ۸۷۸۷۰۱
حضور آمریکا  در سوریه برای مقابله با ایران ادامه می یابد
سفیر سابق آمریکا در دمشق گفت: حضور نیروهایی آمریکایی در منطقه مرزی «التنف»، برای جلوگیری از ارتباط ایران و سوریه از طریق این منطقه ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه اعلام کرد که واشنگتن متقاعد شده که بشار اسد دست کم تا انتخابات آتی به عنوان رئیس جمهور سوریه باقی می‌ماند.

سفیر سابق آمریکا که با شبکه المیادین گفتگو می‌کرد، افزود: روابط کنونی میان بغداد و دمشق در حال بهبود یافتن است که این با خواسته آمریکا از بغداد همخوانی ندارد.

وی گفت که «واشنگتن ترجیح می‌دهد که بغداد با نیروهای دموکراتیک سوریه همکاری داشته باشد و آمریکا به هیچ وجه نمی‌خواهد که انزوای دولت سوریه شکسته شود و به همین دلیل با بهبود روابط میان دمشق و بغداد مخالف است.»

فورد هدف آمریکا از استقرار نیروهایش در شمال سوریه را جلوگیری از نفوذ ایران دانست و گفت که حضور نیروهایی آمریکایی در منطقه مرزی «التنف»، برای جلوگیری از ارتباط ایران و سوریه از طریق این منطقه ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه واشنگتن از ایجاد منطقه خودمختار کردها در شمال سوریه حمایت می‌کند، افزود: آمریکا خواهان تجزیه سوریه نیست ولی از تشکیل حکومت غیر متمرکز در این کشور حمایت می‌کند.

سفیر سابق آمریکا در دمشق خاطر نشان کرد، واشنگتن خواهان حمایت از کردها در شمال شرق سوریه و جلوگیری از بازگشت داعش به منطقه است.

رابرد فورد اظهار داشت که آمریکا از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه حمایت و آن را تأیید می‌کند.

 

نظر شما