سخنگوی جامعه روحانیت:

امیدواریم همه گروههای ارزشی و اصولگرا به دعوت ما پاسخ دهند/در پی تشکیل مجلسی کارآمد هستیم/ در مورد شاجا سخنی نگفتم!

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۱۱:۱۶:۱۰
کد خبر: ۸۷۸۸۴۴
امیدواریم  همه گروههای ارزشی و اصولگرا به دعوت ما پاسخ دهند/در پی تشکیل مجلسی کارآمد هستیم/ در مورد شاجا سخنی نگفتم!
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلابی را من مطرح کردم اما در مورد شاجا سخنی نگفتم و موضوعی است که مهدی چمران مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام والمسلمین «غلامرضا مصباحی مقدم» سخنگوی جامعه روحانیت مبارز روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با خبرنگاران گفت: رهگیری و شناسایی پهپاد پیشرفته آمریکایی توسط نیروی هوا فضای سپاه و هدف قرار دادن آن، موجب تغییر و تحولاتی از نظر سیاسی در منطقه شد.

وی افزود: توقیف نفتکش متخلف انگلیسی که خلاف قوانین دریانوردی در آبهای سرزمینی ایران حضور داشت؛ اقدام شایسته ای بود که آثار ملی و منطقه ای در پی داشت و روحیه ملت ایران را افزون کرد.

سخنگوی جامعه روحانیت با بیان اینکه این اقدامات موجب عقب نشینی دشمنان شد،  بیان داشت: حتی رژیم صهیونیستی که آمریکا را تحریک می کرد سیاست سکوت را در پیش گرفته است و این سکوت حاکی از جا خوردن آنها از این اقدام است.  این اقدام، امارات و عربستان را به تغییر موضع و ارسال پیام‌هایی برای رابطه با ایران وادار کرده است. به گونه ای که امارات دو بار هیاتی برای مذاکره به ایران فرستاد.

وی افزود: در موضوع انتخابات  نیز این مقاومت، شرایط را برای تشکیل مجلسی مناسب با حرکت مردم ایران فراهم ساخته است. بنابراین شرایط ایجاب می کند که وحدت در نیروهای انقلابی ایجاد شود. امیدواریم که همه احزاب و شخصیت های انقلابی و ارزشی یک ائتلاف فراگیر تشکیل دهند که با استقبال مردم روبرو شود. به ویژه اینکه مجلسی تشکیل شود که هم کارآمدی نظام را در پی داشته باشد  و هم شایسته ملت ایران باشد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات ابراهیم رییسی در قوه قضائیه تاکید کرد:  آقای رییسی در  زمینه عدالت قضایی امید ایجاد کرده است و از درون و بیرون قوه قضائیه، بافساد برخورد می کنند  که از وی تشکر می کنیم و امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند و اعتماد را در جامعه و بین مردم اشاعه دهد.

مصباحی مقدم ادامه داد: انتخاب پرویز فتاح به ریاست بنیاد مستضعفان بسیار شایسته بود چرا که فتاح عملکرد بسیار خوبی در کمیته امداد امام خمینی (ره)  داشت و رضایت خانواده های تحت پوشش کمیته امداد را فراهم کرده بود. او در ابتدای حضورش در کمیته امداد، محل سابق کمیته را فروخت و پول آن را جهت تامین منابع مالی در قالب اعطای وام به نیروهای تحت پوشش کمیته امداد هزینه کرد که اقدام بسیار خوبی بود و امیدواریم این رویه در بنیاد مستضعفان هم ادامه داشته باشد.

وی با قدردانی از انتصاب آقای بختیاری جهت ریاست کمیته امداد (ره)، گفت: وی تجارب بسیار زیاد و قابل قبولی داشته است. از وزارت اطلاعات برای کشف شبکه جاسوسی سیا که در نهادها و دستگاه های مختلف کشور نفوذ کرده بود، سپاسگزاری می کنم چرا که این اقدامات موجب افشای توطئه های دشمن و رسوا شدن آنان می شود.

 سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: باید نیروهای انقلابی در آستانه انتخابات روحیه وحدت داشته باشند و همگرایی خود را بیشتر کنند و امیدوارم حرکت های ما برای ائتلاف به نتیجه برسد.

مصباحی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی برنا درباره نقش تشکیلات "شورای ائتلاف جریان ارزشی انقلاب" در ائتلاف اصولگرایان، گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلابی را من مطرح کردم اما در مورد  شاجا سخنی نگفتم و موضوعی است که مهدی چمران مطرح کرده است. این شورا تشکیل شده است و ما از هر گونه اقدام و حرکتی  که موجب گرد هم آمدن و بر هم افزایی نیروهای انقلابی و ارزشی باشد حمایت می کنیم. البته تأکید داریم که این گونه حرکت ها باید به یک ائتلاف بزرگ منتهی شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد انتظار موفقیت در مجلس آتی وجود دارد.

وی ادامه داد: در شش ماه قبل،  31 حزب اصولگرا در محل جامعه روحانیت مبارز حضور پیدا کردند. در دو جلسه نخست دبیر عالی جامعه روحانیت اساسنامه جدید جامعه را ارائه کرد و این جلسات به درخواست آنها ادامه یافت و این گروهها اصرار بسیاری داشتند که جامعه روحانیت محوریت و میدان داری را بر عهده گیرد. ما هم البته سناریوی خودمان را با شورای وحدت در میان گذاشتیم که اگر به آن عمل و ائتلاف حداکثری حاصل شود قطعا مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز خواهد بود.

این فعال اصولگرا اظهار داشت: دفاتر ما در استانها راه اندازی شده و در تهران هم در ۹ منطقه راه اندازی شده اما روندی که باید برای آمادگی آنان جهت انتخابات داخلی انجام شود هنوز تمام نشده است.  قصد نداشتیم به شکل مستقیم وارد انتخابات شویم بلکه بنا داشتیم که به ائتلاف فراگیر برسیم.

مصباحی مقدم عنوان داشت: در مورد نظر جامعه مدرسین در انتخابات مجلس باید بگویم که تعبیر جامعتین در مورد انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان مطرح است و در مجلس معنایی ندارد. البته درباره حضورمان در انتخابات میان دوره ای خبرگان هم به زودی اعلام نظر می کنیم.

وی درباره اظهارت محمد رضا باهنر مبنی بر اینکه جامعه روحانیت محور ائتلاف اصولگرایان نیست، گفت: سخن دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درست است و بر آن تاکید کردم. نظر ما بر اجتماع حداکثری اصولگرایان است و تلاش می کنیم همه تشکلها گردهم بیایند اما اینکه چقدر به نتیجه برسند. هنوز نمی دانیم اما امیدواریم همه گروههای ارزشی و اصولگرا دعوت را پاسخ گویند و به یک لیست واحد برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز